Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enkeltmandsvirksomhed, løn osv

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer. Jeg har startet egen virksomhed og har fået en super aftale med et forsikringsselskab. Min forespørgsel er så hvordan jeg aflønner mig selv korrekt og lovligt fra firmaet, lad os siger der tikker 50-60 tusinde ind pr. måned og jeg gerne vil have 20 og resten til at vækste firmaet og konceptet.

Håber i kan hjælpe.
Mvh

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 17:30

I korte træk må man sige, at man ikke - i regnskabsmæssig forstand - udbetaler løn til sig selv i en enkeltmandsvirksomhed.

Man hæver penge ud eller lader dem stå i virksomheden, som man nu vil/kan/har brug for. Og når året er omme, beskattes man af sin virksomheds overskud. Og det uanset, om man har hævet pengene eller ej.

Hvis det drejer sig om mange penge, man lader stå i virksomheden til, som du skriver, at vækste firma og koncept, kan det være en god ide at få rådgivning om, hvorvidt virksomhedsskatteordningen (VSO) kunne være en god ide.

Det gør vi selv brug af, men jeg vil ikke kunne forklare dig det, for det er så indviklet, at vores revisor tager sig af den del.

Håber, Cookie kommer på banen. Han ved en masse om det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:56

du kan se her hvordan man beskattes - og se at man ikke bruger løn - Man kan bruge VSO som kræver lidt mere regnskab og ofte revisor - men ellers kan du bare hæve i status og betale skat af overskud

Vil du lade noget stå - så SKAL du bruge VSO og dermed revisor og så betaler du acontoskat på 22% for det du lader stå - men din risiko er at du sparer op til siden at skulle betale topskat, så ofte skal man tage ud hvad man kan til bundskat

Generelt skat i virksomhed http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvad-betaler-man-skat-af-i-personlig.html 

og VSO http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)