Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nystartet selvstændig

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg er ny startet erhvervsdrivende i flere funktioner.

1. Jeg har leaset 2 varevogne (en gulplade + en papegøje) Mit firma er et kurerfirma med kørsel i ind og udland.

2. Jeg har et firma, hvor jeg sælger secondhand. 

3. Jeg er freelance konsulent, hvor jeg har opgaver i hele Danmark og får løn udbetalt for de opgaver jeg udfører. 

Ydermere informationer:

Når jeg er på freelanceopgaver, benytter jeg samtidig muligheden for at komme rundt, og finde varer til min butik. 

Jeg benytter også mine biler iht freelance opgaverne samt i hentning og aflevering af secondhand.

Spørgsmål:

1. Hvordan benytter jeg mig bedst muligt af de muligheder der er iht kørselsfradrag, km satser, brændstofregninger osv. 

2. Hvilke fradrag kan jeg benytte mig af i den specifikke sag.

Jeg har naturligvis undersøgt diverse muligheder men vil gerne lige hører eksperterne ad :-)

Mange tak herfra :-)

Michael

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46761
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :

spørg en revisor - for det var meget - og stadigt for lidt oplyst

Du må forklare den revisor - hvem ejer den gulplade bil  - og den papegøjeplade - 

Hvad er det for firmaer - selskaber - flere selskaber - måske

Du kan ikke blande ting samme så dit honorarlønnede bare bruger et af dine firmaers gulplade biler - men papegøje plade som du betaler privatbenyttelsesafgift er anden sag
Der skal meget mere på bordet om hvem ejer hvad og hvor mange forskellige selskaber/virksomheder ind over - 

Du kan jo heller ikke lige trække søgning efter varer til butikken fra i dit honorar som vel indberettes af udbetaleren - der skal sondes meget mere

Du kan få statens takst for firmakørsel i privatejet bil kan være det korte svar - det andet bliver uden tvivl lidt for komplekst til mig skal jeg erkende

Læs evt papegøjeplade - ud fra det er en du selv har købt med momsen betalt privat http://johnhannover.blogspot.dk/2015/06/papegojeplader.html 

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)