Jeg har kørt en Facebook kampagne i omkring en måneds tid, med et fast dagligt budget på 100 kr. De to første uger lå det daglige forbrug på 60-80 kr. men så begyndte det at falde stille og roligt, og nu er det helt i bund og når ikke rigtig ud til nogle.
Jeg forstår ikke helt hvorfor det er røget helt derned - jeg har intet ændret i kampagnen siden den blev oprettet, det daglige forbrug er som sagt 100 kr. Frekvensen ligger på omkring 1,5 i snit så det er heller ikke fordi den er vist til de samme mange gange.
Jeg ser heller ikke dine screenshots, men jeg ville kigge på målgruppe først. Jeg går ud fra, at du segmenterer selv. Den må ikke være for lille eller for stor, så det handler om balance.
Jeg har selv erfaret, at indholdet af din annonce er vigtigt. Jeg pusher altid specifikke ting, fremfor den generelle virksomhed. Jeg har bl.a. netop færdiggjort en glimrende kampagne, hvor jeg boostede en video, som er lagt på Facebook. På 3 dage for blot 100 kr nåede jeg 30.000 mennesker, og fik knap 7.000 visninger på videoen.
Jeg er enig med Martin i, at det nok ville være godt at starte forfra med den. Men jeg er da enig med dig i, at det virker underligt, at den falder af sig selv.
Jeg har lige ændret screenshots links så de burde virke nu :)
Målgruppen er rimelig bred, kampagnen er delt op i to annoncesæt - en til desktop og en til mobil. Begge er målrettet mht. alder og interesse, og ifølge Facebook er den "potentielle rækkevidde" hhv. 200.000 (desktop) og 290.000 (mobil). Så jeg skulle ikke mene målgruppen er for lille i hvert fald.
Jeg har som sagt ikke redigeret i kampagnen overhovedet siden jeg oprettede den, så det er sket helt af sig selv.
Må prøve at oprette den igen, skal alligevel have optimeret/splittestet lidt - men i hvert fald tak for svaret og rådene til jer begge :)