Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Enlig forsørger opstart af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Aug 09
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 10:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er igang med opstart af virksomhed, hvor jeg skal importere og sælge produkterne her i Danmark.

Men jeg er i tvivl om hvad det har af betydning for de ydelser jeg får, i forhold til at jeg er enlig på SU,  

Jeg skal registrere virksomheden i denne uge, men det er jo ikke sikkert der bliver noget overskud i starten, 

skal jeg kontakte udbetaling danmark i forhold til de tillæg jeg får? eller skal jeg først det når der er overskud i virksomheden? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47190
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

annastrangholt:

Jeg er igang med opstart af virksomhed, hvor jeg skal importere og sælge produkterne her i Danmark.

Men jeg er i tvivl om hvad det har af betydning for de ydelser jeg får, i forhold til at jeg er enlig på SU,  

Jeg skal registrere virksomheden i denne uge, men det er jo ikke sikkert der bliver noget overskud i starten, 

skal jeg kontakte udbetaling danmark i forhold til de tillæg jeg får? eller skal jeg først det når der er overskud i virksomheden? 

på SU er der et loft får hvad du må have i overskud - jeg mener det er ret højt - noget med næsten 12.000 om måneden eller 143.000 om året på videregående uddannelse - men check endeligt selv. Så længde dit overskud ikke er over fribeløbet, så påvirkes SU ikke. 

Hvis du kommer over fribeløbet, så kan du lade overskud stå i virksomheden ved at anvende VSO og så påvirkers SU ikke - se http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/virksomhedsskatte-ordningen-kort.html 

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)