Hej Aminoer! Nu forsøger jeg mig. Har virkelig brug for hjælp for frem i verden vil jeg gerne..... Jeg har en lille modetøjsforretning i en lille by ca. ½ times kørsel til en større jysk by som f.eks. Horsens eller Silkeborg - ja så ved I jo alle hvor den ligger!!!! Jeg har ingen erfaring ud i dette men har valgt at tage springet og har nu haft åbent i næsten 1 år. Jeg nyder det virkelig meget og elsker min butik. Får mange roser for butikken og tøjet men jeg vil gerne have mere end roser - nemlig at de også tager pengepungen op. Jeg skal have solgt noget mere og gjort mere opmærksom på butikken. Har I nogle forslag til mig?? Kundeklub og aftenshopping er selvfølgelig muligheder, men hvordan kommer jeg i gang med dette og hvilke andre muligheder er der for at skille sig lidt ud - lige som tøjet?? En anden ting jeg har på min liste er eventuelt at holde lukket om mandagen..... Ja grin bare...... Jeg vil gerne sælge mere men også holde lukket.... Mandage er jo ikke den største salgsdag og med udsigt til aftenhandel så vil mine børn også gerne se mig lidt.... Vil jeg både blæse og have mel i munden? Er det dumt at holde lukket en dag om ugen - sender det de forkerte signaler til de andre tøjbutikker i byen (hun er ved at lukke er hun......) Eller?? Hjælp mig!! God jul til jer alle Hilsen Abracadabra |
Det var godt nok noget af et juleønske du har her – både og øge omsætningen og samtidig holde lukket…
Men lad os se om jeg kan komme med et lille input, og også gerne et lidt konstruktivt af slagsen.
Hvis du kigger på de butikker der har succes – så er der en ting som er gennemgående, nemlig, at de har nogle rigtig gode tilbud, der hele tiden der trækker kunder til ”huse.” Og når jeg siger tilbud – så er det ikke noget med og spare 5% - næ, det er en reduktions i normal udsalgspris på mellem 45 – 50% - altså TILBUD i ordets reelle betydning.
En af måderne og kunne det på er – at købe restpartier af mærkevare, der vil du kunne forhandle indkøbsprisen ned så du stadig har et fornuftigt dækningsbidrag på varerne.
Nu skal du ha’ tilbudet kommunikeret ud – det kan gøres via annoncering i lokalradio, lokalblade, husstandsomdelte foldere etc. Det er der mennesker herinde der ved meget mere om end jeg – men det korte og lange er … at det er ikke nok at du har nogle attraktive og prisbillige vare, hvis dine potentielle kunder ikke ved dét!!
Nu kommer der kunder i butikken – så skal du til at tænke salgsmæssigt. Hvid det er dame tøj du sælger, så når kunden har købt f.eks. én bluse – så skal du lige vise hende en BH som matcher blusen og fremhæver hendes flotte barm – eller et tørklæde der vil stå godt til den bluse og fremhæve både den og hende flotte ansigtstræk.
Er det herre tøj – jamen hver gang du har solgt en skjorte så skal ”han” også lige ha’ et slips der matcher skjorten – er det bukser så forlader han ikke butikken uden et par sokker der passer til bukserne etc…
Om det så lige er sådan i din butik ved jeg ikke – men det du skal tænke på er MERSALG til normalpris!!!
Mandags lukket!
Uha, det er der nok lige så mange meninger om som brugere af denne side … så den debat vil nok kunne blive ret intens…
MEN min holdning er – at bevæger jeg mig ned til en butik på en hverdag og den så holder lukket … så kommer jeg der ALDRIG mere…
Når man har valgt detailbranchen så skal man være der når kunderne kommer – jeg handler altid om mandagen, for så er der nemlig ikke så mange andre kunder, og så servicerer de mig bedre…
Så er der kun tilbage og ønske dig en god Jul og et forretningsmæssigt - forrygende Nytår…