Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med SKAT

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 08:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg håber nogen kan hjælpe mig med hensyn til et problem, jeg har.

Jeg er den eneste ejer af 2 ApS virksomheder. En driftsselskab og en holdning selskab.
For omkring 1,5 år siden var jeg diagnosticeret med kronisk depression som følge af en række faktorer. Siden da har jeg ikke været i stand til at administrere de 2 virksomheder og jeg har nu opdaget at jeg skylder SKAT 85.000 kr for sene betalinger / moms indberetning osv.

Er der nogen mulighed for at have denne gæld afskrevet? Driftsselskabet har ikke haft en indkomst i over 1,5 år og jeg er i gang med at forsøge at lukke driftsselskab.

Jeg håber nogen kan du give mig nogle råd om dette?

På forhånd tak!

Tilmeldt 5. Jan 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 10:19

Hej myatix

Hvis man på grund af alvorlig sygdom har misset nogle deadlines hos Skat, kan man i visse tilfælde få slettet de bøder der er beregnet. Så mit råd vil være at kontakte Skat, forklare dem situationen, tilbyd dem evt. lægeerklæring og se om ikke de går med til at slette nogle af bøderne.

Med venlig hilsen

ØkonomiEksperten.dk

v. Ulrik Rasmussen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:14

Jeg synes også du skal kontakte skat med alle dine oplysninger, men vil ikke give dig det store håb, slet ikke for momsdelen i ApS, men som ApS kan løsningen godt vise sig at være at lukke ved tvangslukning.

Jeg tror dog ikke du vil kunne beholde holding som er sambeskattet hvis dets værdi består af anparter i drift - Lukker de drift ved konkurs som jo kommer ud af tvangslukning, vil det kunne tage holding med sig - så vil du beholde holding, så skal du forvente, at skats svar er, at alle tilgodehavender skal indbetales

Alternativt kan formentlig drift og holding afmeldes direktører f.eks og så vil der skulle ske tvangslukning af begge. Her skal der så ikke være gæld til skat som kan komme fra, at du selv har hævet løn uden at tilbageholde skat af den - da jeg mener den del så kan blive personlig gæld

Evt momsgæld over 50 t vil også kunne skade ved fremtidigt nystiftelse ved krav om sikkerhed for moms.

Du må jo så også rent praktisk i de 1,5 år trods alt ha kunnet indsende regnskaber, for ellers var du sendt til lukning nu ville jeg mene.

Har du mulighed for at få en revisor med til at kontakte skat med forklaring - eller en der er god til skattekontakt, kan det lette dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)