Jeg synes også du skal kontakte skat med alle dine oplysninger, men vil ikke give dig det store håb, slet ikke for momsdelen i ApS, men som ApS kan løsningen godt vise sig at være at lukke ved tvangslukning.
Jeg tror dog ikke du vil kunne beholde holding som er sambeskattet hvis dets værdi består af anparter i drift - Lukker de drift ved konkurs som jo kommer ud af tvangslukning, vil det kunne tage holding med sig - så vil du beholde holding, så skal du forvente, at skats svar er, at alle tilgodehavender skal indbetales
Alternativt kan formentlig drift og holding afmeldes direktører f.eks og så vil der skulle ske tvangslukning af begge. Her skal der så ikke være gæld til skat som kan komme fra, at du selv har hævet løn uden at tilbageholde skat af den - da jeg mener den del så kan blive personlig gæld
Evt momsgæld over 50 t vil også kunne skade ved fremtidigt nystiftelse ved krav om sikkerhed for moms.
Du må jo så også rent praktisk i de 1,5 år trods alt ha kunnet indsende regnskaber, for ellers var du sendt til lukning nu ville jeg mene.
Har du mulighed for at få en revisor med til at kontakte skat med forklaring - eller en der er god til skattekontakt, kan det lette dig
vh John Hannover