Hejsa :) Jeg har startet en enkeltmandsvirksomhed i form af en webshop, hvor jeg sælger smykker. Jeg er ikke den bedste til det med bogføringen og har lavet en profil på dinero. Når jeg noterer, at jeg har købt vare fra Kina, så registrer den købsmoms (indgående moms) men jeg skal ikke af med noget til moms? da den siger at varer importeret fra Kina er momsfrit? Men man skal dog notere købsmoms alligevel. Så mit spørgsmål er kan det passe, at jeg ikke skal betale moms af de varer jeg køber fra Kina, men blot betale salgsmoms (udgående moms) af de varer som jeg sælger? Mvh Mie Christiansen |
Når du bruger konto - varer købt uden for EU - så bogfører den 25% af beløbet under Importmoms - som lægger de 25% under salgsmoms, men da du er momsregistreret, så lægger den helt samme beløb til din købsmoms, så du ikke kommer af med moms ved din import. Det er statistik og skal indberettes, men koster ikke noget. Dermed JA der er ikke en momsomkostning ved import når du er momsregistret og ja du skal lægge moms på dit salg
Havde du ikke været momsregistreret var det modsat- der var moms ved din import og ikke moms på dit salg
overvej min bog om enkeltmandsvirksomhed som gennemgår en del en ny kan ha glæde af - inkl. moms, skat regnskab osv http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html og god vind med salget
vh John Hannover