Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lukket virksomhed - skal indberette moms - kan ikke finde virksomheden

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Jul 15
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 22:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer,

Sagen er den, at jeg har lukket min virksomhed. Herefter skriver SKAT følgende: Når virksomheden lukkes skal alle anmeldte pligter (fx moms, a-skat, lønsum) indberettes og slut afregnes med SKAT.

Sagen er bare den, at når jeg logger ind via mit NEM-ID på Skat erhverv, så kommer virksomheden ikke frem som en mulighed. Jeg kan kun vælge min anden virksomhed. Nogle der kan hjælpe?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:24

Jeg ved ikke hvad du mener med du kun kan vælge din ANDEN virksomhed - du kan jo kun ha EN enkeltmands - så den anden, er det så et selskab eller noget I/S?

Ellers skal du ha fat i skat og gøre dem opmærksom på, at du skal indberette moms for CVR xxxxxx og bede dem om tast selv adgang til skat for det lukkede CVR for at kunne slutindberette moms

se mere om at lukke virksomhed generelt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jul 15
Skrevet kl. 11:47

Cookie - John Hannover:

Jeg ved ikke hvad du mener med du kun kan vælge din ANDEN virksomhed - du kan jo kun ha EN enkeltmands - så den anden, er det så et selskab eller noget I/S?

Ellers skal du ha fat i skat og gøre dem opmærksom på, at du skal indberette moms for CVR xxxxxx og bede dem om tast selv adgang til skat for det lukkede CVR for at kunne slutindberette moms

se mere om at lukke virksomhed generelt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/lukkeSelskab.html 

vh John Hannover

Hej John,

Tak for svaret. Ja, jeg har et I/S som jeg har lukket og en enkeltmandsvirksomhed, som stadig er igang.

Det er I/S´et som jeg har lukket. Og det er dette, som jeg ikke kan slutindberette, når jeg logger ind på SKAT.

Hvad skal jeg gøre ? :(

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:52

martinmadsenb:

Det er I/S´et som jeg har lukket. Og det er dette, som jeg ikke kan slutindberette, når jeg logger ind på SKAT.

Du skal bruge en tastselv kode til interessentskabet. Den skal du ringe til Skat og bede dem fremsende, NemID-løsning kan ikke anvendes ved en lukket virksomhed

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:17

martinmadsenb:

Cookie - John Hannover:

vh John Hannover

Så der det jeg svarede, at du - når du (I) har lukket inden I slutindberettede - skal ha fat i skat, som så giver dig en tast selvkode du bruger til at logge ind og indberette med

Husk øvrige sager - alle aktiver sælges ud osv - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-virksomhed.html så I kan få jeres udvidede selvangivelser korrekte

vh John Hannover

Tilmeldt 31. Jul 15
Skrevet kl. 14:02

Okay. Er det ikke muligt at maile til dem?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:20

du kan logge på skat.dk og gå i kommunikation og der skrive til dem - der må du så logge på privat bare med privat nemID så jo det er muligt

De tager ikke alm mail da de ikke har dødsens chance for at vide med sikkerhed hvem det kommer fra

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)