Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afstemning af indbetalinger fra Nets og Teller

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Denmark
Tilmeldt 31. Oct 14
Indlæg ialt: 10
Fra  Sportsway Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg har et nok meget simpelt spørgsmål, men noget jeg ikke kan finde direkte svar på.

På en webshop har man ofte mange indbetalinger på ens bankkonto, og mange af beløbene er ens. Alle indbetalinger fra Nets kommer ind som enkeltbeløb, mens indbetalinger fra Teller er samlet i "bunker" af flere betalinger.

Når man sælger på ens webshop, regner man så bare med at alle betalinger kommer ind på kontoen, eller sidder man og afstemmer alle salg og indbetalinger? Dette virker nemlig ret besværligt, da Teller ikke udbetaler de enkelte salg, men samler dem? Jeg har selv sat en gang om ugen og afstemt alle salg og indbetalinger, og bare med 15-20 indbetalinger om dagen var det et helv...

Hvordan gør i? Og hvordan gør de store webshops med 1500 indbetalinger om dagen?

Mvh.

Kenneth

Tilmeldt 9. Dec 10
Indlæg ialt: 1109
Skrevet kl. 11:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tror ikke man kan afstemme teller 100%,men de snyder ikke.

Det du kan gøre er at oprette konto i aktiver der hedder teller, hver gang du har et teller salg debuter du denne konto, når du på bamkudtoget ser en tellerindbetaling krediter du denne konto og debiter banken så kan du se hvad du har tilgode hos teller.

Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:04

Hey Kenneth

Har desværre ikke noget svar på dit spørgsmål, men sidder i samme situation og vil rigtig gerne følge tråden!
-så, undskyld min indblanding, men er lidt frustreret over at skulle bruge flere og flere penge på bogholderi/revisor, når tingene/systemerne bare skulle køre automatisk.!

Stor hilsen
Brian
Fest4all- 1000 ting til festen!

Fest4all.dk
1
000 ting til festen - Nok Danmarks billigste helium!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10

jeg synes da KAH har svaret fint - ved alle betalingsløsninger hvor pengene går ind der først - og så videre til bank siden - må man bogføre alt først via en beholdning - teller - paypal osv osv

At/om man kan se hvilke der har betalt ved jeg så ikke, men er det ikke sådan, at det ved man automatisk ved det at selve salget går igennem i f.eks teller.

Så bogføres, når penge går fra teller til bank - om det er dagligt eller hvad det er - en bogføring kredit teller beholdning - debet bank

Det er helt samme hvis man har paypal eller en hvilken som helst anden hvor der er en løbende reserve der udbetales efter 30 dg osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. May 08
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 17:56

Jeg sætter stor pris på de svar som kommer og som er givet på nuværende tidspunkt

Men, jeg savner mere en konkret løsning på hvad man gør, hvis man har 100 ordre på 1 dag og de 70 stk er fra dankort betalinger, som kommer direkte i bank, 20 stk. er fra Teller på Mastercard som kommer 1 gang om ugen og 10 stk. fra American Ekspress, som kommer 1 gang om ugen, bare på et andet tidspunkt!

Selvfølgelig kan det gøres manuelt, men hvis der nu var en løsning hvor tingene kunne semi automatisk, så kunne frigøre sin dag til mersalg istedet for bogholderi! :)

Stor hilsen
Brian
Fest4all.dk

- som ved ligeså meget om bogholderig som russisk!

Fest4all.dk
1
000 ting til festen - Nok Danmarks billigste helium!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:18

enten har man en API som forbinder shop og regnskabsprogram - sat op med beholdning for bank - teller og American Express som hver sin konto styret af kundens valg

Har man ikke det så må man bogføre efter de tre lister - de 70 dankort betalinger som EN transaktion - osv

dagens salg i.h.t. til liste nr xx dankort salg - kr 70.000 modpost bank 

Dagens salg i.h.t. liste nr xx Teller salg - kr 20.000 modpost teller konto

Dagens salg i.h.t. liste nr xx American express - kr 10.000 modpost American konto

Listerne med deres nr indeholder så overblik over hvad de 70, 20 og 10 salg var for vare/kunde

Når teller og AE så overfører til bank - bogføres samme dag kr xxxx kredit Teller eller AE - og debet bank så den hele tiden stemmer, og det gør de to andre så også

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)