Jeg har et nok meget simpelt spørgsmål, men noget jeg ikke kan finde direkte svar på.
På en webshop har man ofte mange indbetalinger på ens bankkonto, og mange af beløbene er ens. Alle indbetalinger fra Nets kommer ind som enkeltbeløb, mens indbetalinger fra Teller er samlet i "bunker" af flere betalinger.
Når man sælger på ens webshop, regner man så bare med at alle betalinger kommer ind på kontoen, eller sidder man og afstemmer alle salg og indbetalinger? Dette virker nemlig ret besværligt, da Teller ikke udbetaler de enkelte salg, men samler dem? Jeg har selv sat en gang om ugen og afstemt alle salg og indbetalinger, og bare med 15-20 indbetalinger om dagen var det et helv...
Hvordan gør i? Og hvordan gør de store webshops med 1500 indbetalinger om dagen?
Jeg tror ikke man kan afstemme teller 100%,men de snyder ikke.
Det du kan gøre er at oprette konto i aktiver der hedder teller, hver gang du har et teller salg debuter du denne konto, når du på bamkudtoget ser en tellerindbetaling krediter du denne konto og debiter banken så kan du se hvad du har tilgode hos teller.
Har desværre ikke noget svar på dit spørgsmål, men sidder i samme situation og vil rigtig gerne følge tråden! -så, undskyld min indblanding, men er lidt frustreret over at skulle bruge flere og flere penge på bogholderi/revisor, når tingene/systemerne bare skulle køre automatisk.!
Stor hilsen Brian Fest4all- 1000 ting til festen!
Fest4all.dk 1000 ting til festen - Nok Danmarks billigste helium!
jeg synes da KAH har svaret fint - ved alle betalingsløsninger hvor pengene går ind der først - og så videre til bank siden - må man bogføre alt først via en beholdning - teller - paypal osv osv
At/om man kan se hvilke der har betalt ved jeg så ikke, men er det ikke sådan, at det ved man automatisk ved det at selve salget går igennem i f.eks teller.
Så bogføres, når penge går fra teller til bank - om det er dagligt eller hvad det er - en bogføring kredit teller beholdning - debet bank
Det er helt samme hvis man har paypal eller en hvilken som helst anden hvor der er en løbende reserve der udbetales efter 30 dg osv
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg sætter stor pris på de svar som kommer og som er givet på nuværende tidspunkt
Men, jeg savner mere en konkret løsning på hvad man gør, hvis man har 100 ordre på 1 dag og de 70 stk er fra dankort betalinger, som kommer direkte i bank, 20 stk. er fra Teller på Mastercard som kommer 1 gang om ugen og 10 stk. fra American Ekspress, som kommer 1 gang om ugen, bare på et andet tidspunkt!
Selvfølgelig kan det gøres manuelt, men hvis der nu var en løsning hvor tingene kunne semi automatisk, så kunne frigøre sin dag til mersalg istedet for bogholderi! :)
Stor hilsen Brian Fest4all.dk
- som ved ligeså meget om bogholderig som russisk!
Fest4all.dk 1000 ting til festen - Nok Danmarks billigste helium!
enten har man en API som forbinder shop og regnskabsprogram - sat op med beholdning for bank - teller og American Express som hver sin konto styret af kundens valg
Har man ikke det så må man bogføre efter de tre lister - de 70 dankort betalinger som EN transaktion - osv
dagens salg i.h.t. til liste nr xx dankort salg - kr 70.000 modpost bank
Dagens salg i.h.t. liste nr xx Teller salg - kr 20.000 modpost teller konto
Dagens salg i.h.t. liste nr xx American express - kr 10.000 modpost American konto
Listerne med deres nr indeholder så overblik over hvad de 70, 20 og 10 salg var for vare/kunde
Når teller og AE så overfører til bank - bogføres samme dag kr xxxx kredit Teller eller AE - og debet bank så den hele tiden stemmer, og det gør de to andre så også
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER