Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørebog for flere selskaber

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Kokomo Holding IVS Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er gennem mit holdingselskab tilknyttet flere selskaber og kører i egen bil erhvervsmæssigt til møder for alle selskaber. Indtil nu har jeg ikke ført kørebog, men jeg ved jeg burde gøre det. Jeg har derfor undersøgt markedet for kørebog-apps, som alle ser ud til at fungere fint, når man har ét selskab man kører for. Men når jeg ofte skal køre for flere selskaber på samme dag møder jeg udfordringer. Jeg kan naturligvis logge ud af appen med én konto og logge ind på en anden konto for hvert selskab, men så ryger det hurtige og smarte jo ved at benytte en kørebog-app. Jeg vil gerne benytte en app, som sparer mig tid og selv måler den kørte afstand. Jeg har tidligere ført kørebog manuelt, men det er en tidskrævende proces, som jeg i tilfælde har forglemt når det var fart på.

Så; er der nogen der kender til en app, der vil egne sig til mit formål? Jeg tænker der er flere driftige iværksættere, der har samme udfordring som mig :-)

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 09:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Christian

Jeg har selv lavet en app, via et tool der hedder appsheet.

Her bygger man simpelthen app'en ovenpå et regneark, uden at der skal kodes noget (eller næsten uden der skulle kodes noget) - fordelen ved denne løsning er at det er ret simpelt at justerer app'en til så den dækker præcist det behov du har.

AppSheet er forholdsvist billigt og nemt at gå til, med lidt teknisk snilde kan du sikkert sagtens lave den løsning selv som du har brug for, det eneste sted hvor der skal kodes en smule er, ihvertfald i den jeg selv har lavet, der hvor man slår op på Google Maps for at beregne afstand mellem to adresser.

Hvis du er interesseret, så skal jeg gerne vise dig hvordan jeg gør

//Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:49

Jeg vil bare pege på, at hvis du skal ha kørepenge fra de selskaber du er tilknyttet - så skal du være helt nomalt og reelt lønnet som lønmodtager i selskabet. Du kan ikke modtage kørepenge fra dem uden en reel løn samtidig - og ikke trække kørepenge fra heller i så fald. Samme hvis det er for dit holding - for at få kørepenge skal du modtage en helt reel løn der står i forhold til kørepenge (kørepenge må ikke kunne ses som "erstatning" for løn)

Uden løn - inden kørepenge eller fradrag - og med løn - kørepenge skal dokumenteres, og selskabet er forpligtet til at sikre denne dokumentation (via kørebog eller app som klart viser det var for det selskab) og selskabet skal så indberette beløbet sammen med din løn

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Dec 14
Indlæg ialt: 5
Fra  Kokomo Holding IVS Skrevet kl. 11:06

Hej begge to, og tak for Jeres svar. Jeg skylder vist at sige, at alle selskaberne er mine egne, som er ejet af mit holdingselskab. Så det er mere et spørgsmål om fradrag i selskaberne end reelle kørepenge. Det er vist efter bogen så vidt jeg ved :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56

Christian Møller:

Hej begge to, og tak for Jeres svar. Jeg skylder vist at sige, at alle selskaberne er mine egne, som er ejet af mit holdingselskab. Så det er mere et spørgsmål om fradrag i selskaberne end reelle kørepenge. Det er vist efter bogen så vidt jeg ved :-)

Nej - i et selskab -. som ansat er der kun EN form for kørepenge og det er ved at de udbetales fra selskabet sammen med en helt reel løn og indberettes til skat som skattefri kørselsgodtgørelse. Uden udbetaling og uden der samtidigt er reel løn og indberetning af begge dele - ingen kørepenge desværre - læs under http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html punktet ANSATTE (scroll et pænt stykke ned) og punkt HOVEDEJER -

Ansatte som er berettiget til at modtage skattefri kørselsgodtgørelse, men hvor arbejdsgiveren ikke udbetaler en sådan, er mig bekendt berettiget til et fradrag efter satserne for befordring mellem hjem og arbejde (altså ikke statens takst). Der skal stadigt føres kørebog

Jeg ved IKKE om du som hovedejer - uden reel løn - kan tage det fradrag (befordring du ved - skal være over  24 km til 120 km per dag osv) når du ikke får udbetalt kørepenge - det var herligt hvis nogen her ved, om det er muligt (selv om det jo er langt mindre beløb og kravet om mange km). 

Jeg har gjort det FED skrift i håb om en ved dette?

Husk du i den sammenhæng er ansat helt enkelt - Det er i øvrigt samme med arbejdsskadeforsikring. Selv om du er eneste ejer, og ikke hæver løn og ikke har aktivitet for den sags skyld, så skal hver eneste CVR ha lovpligtig arbejdsskadeforsikring (du kan ofte få alle CVR med på EN police) Også der er du helt enkelt ansat

I personlig virksomhed kan man få fradrag efter statens takst efter kørebog - som fradrag i personlig indkomst - det kan man ikke som ejer.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)