Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løndmodtager i eget IVS

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der ved hvordan det hele foregår når man gerne vil være lønmodtager på timebasis i sit eget IVS. Jeg har firmaet sammen med en anden, som ikke skal lønnes, da hun har arbejde ved siden af.

Vh Ditte

Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 21:02

Du skal først og fremmest have oprettet dit IVS som lønudbetaler / a-skat indbetaler. Derefter skal du have en lønprogram. Her vil jeg anbefale danløn... Derfra kører du bare lønnen igennem og husker at bogføre det i din virksomhed. Husk også at have alt på plads, såsom ansættelseskontrakt med dig selv ;-)

Det er sådan jeg gør - men det er nok bedst, hvis du får en revisor ind over

Brug for nyt webhotel? Brug denne UnoEuro rabatkode 2017

Tilmeldt 2. Jan 16
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:10
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

I og med at selskabsformen er et IVS er du således tvunget til at spare op ved at henlægge mindst 25% til en reserve, jf. SL § 357b(1), og så længe dit IVS ikke har nået de 50.000 kr., kan selskabet ikke udbetale dividende, jf. SL § 357b(2) (det korte svar, men jeg har brug for nogle flere informationer om selskabet, før jeg kan udtale mig yderligere). 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48

Okay. Hvad med sådan noget som Firmatlf med abonnement. Kan jeg starte med at købe det til mig?
Hvilke oplysninger skal du ellers bruge? ☺️

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47194
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

den med at opspare 25% af overskud har ikke med løn at gøre - det har med udbytte at gøre.

Løn er en udgift, og derved kan overskud blive 0 - du skal bare sikre I er arbejdsgiver registrerede OG naturligvis betale lovpligt arbejdsskadeforsikring for alle aktive ejere - herunder jo dig  - bod er høn - og indberette løn til skat hver gang du udbetaler løn

Ja du kan de godt købe firmatelefon men du skal - hvis du bare har den med hjem EN dag - gennem dit IVS indberette skat af fri telefon som betyder, at du beskattes af 2.700 kr pr år personligt for 2016 http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-fri-telefon.html  - Indberetning til skat skal ske for hver måned med 1/12 af de 2700

Du kan ha fordel af, at læse min e-bog om IVS - da der ellers er mange faldgrupper der giver masser af bøvl http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/ivs.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:18

Ramskov92:

I og med at selskabsformen er et IVS er du således tvunget til at spare op ved at henlægge mindst 25% til en reserve, jf. SL § 357b(1), og så længe dit IVS ikke har nået de 50.000 kr., kan selskabet ikke udbetale dividende, jf. SL § 357b(2) 

Der spørges om løn ikke udbytte. Tvang efter SL § 357 gælder kun i forhold til udbetaling af udbytte (ikke løn)!

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)