Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af medarbejder på skat - hvordan?

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 26. Dec 15
Indlæg ialt: 39
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med, hvordan man indberetter medarbejder på Skat e-indkomst og eller vis letløn?

Eller er den nemmere at bruge danløn eller anden?

Mvh. Tina L

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46609
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:35

ja det er nok nemmere for de fleste med danløn - som du så skal tilmeldes først - og ha det via din bank som sender til nets (gratis)

Du skal ha kryds i arbejdsgiverregistrering i virk.dk under din virksomhed - (ændring af virksomhed som indlogget først)

Vil du bruge Danløn så gør du det og de har hjælpefunktion du kan skrive til. Vil du bruge skat direkte, så finder du punktet ANSATTE i skat og så E-indkomst i skat og kan vælge e-indkomst online eller letløn

Så vælger du online indberetning og skriver personens CPR nr og så vil du normalt kunne se hvordan du skal komme videre - angive a-indkomst - bruttoindkost osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Dec 15
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 17:39

Hej John

Tak for svar - kan se på virk.dk, at det er under sagsbehandling! Nok derfor jeg ikke har de funktioner jeg skal bruge på skat?

Men jeg skulle jo gerne indberette løn i mit økonomisystem og udbetale løn for den forgangne periode - hvad vil du anbefale jeg gør - jeg bruger økonomiprogrammet e-conomic.

Mine lønmodtagere er tålmodige og vil godt vente, men det skal jo med i regnskabsåret for 2015!

Mvh.

Tina L

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:08

jeg tror jeg ville vente til du er registreret for inden da kan hverken via danløn eller via skat direkte - lønkørsler gennemføres. Du kan godt lave dem i starten af 2016 og stadigt vælge periode 2015 (eneste men er hvis du slet ikke var arbejdsgiverregistreret i 2015 - altså den ikke kommer igennem på den dag du krydsede af, men først i begyndelsen af 2016, for så ved jeg faktisk ikke om du kan få adgang til at angive 2015 løn, men jeg ville TRO det var den dag du krydsede af som blev start dato for løn) Skat er lukket til 4/1 så dem kan du ikke lige spørge - så det er nok kun at vente til du kan komme ind i ansatte og se alle de ting du skal bruge
Jeg TROR du vil kunne vælge lønperiode 2015 når du kommer ind

Du kan også sagtens bogføre i E-conomic i Janura for periode December så den del er der ikke problem med

vh John Hannover

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 06:37

Udbetal acontoløn og indberet løn når registreringen går igennem hos Erhvervsstyrelsen

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:07

Revisor - Thomas Jørgensen :

Udbetal acontoløn og indberet løn når registreringen går igennem hos Erhvervsstyrelsen

Yes det gode var dog, at medarbejderne var helt tålmodige - frygten mere ikke at kunne indberette for 2015 året. Ved du, om hvis arbejdsgiver registrering først går igennem f.eks. 4/1-2016 - giver det så spor problem med at kunne indberette en løn for 2015 rent praktisk

Laver du regnskaber både for virksomheder og selskaber?

venligst - godt Nytår John Hannover

Tilmeldt 26. Dec 15
Fra  Socialformidleren.dk Skrevet kl. 14:49

Hej John og Thomas

I er da bare seje Cool

Men.. vil naturligvis gerne vide her på årets sidste dag om jeg skal skynde mig at lave en aconto udbetaling og gør jeg det fra konto for lønninger (bruger e-conomic)

Og Thomas! hvor i verden holder du til, kunne muligvis bruge lidt hjælp fremadrettet Big Smile

Godt Nytår til Jer begge og foreløbig tusinde tak for hjælpen.

Mvh.

Tina L

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:34

hvis dine medarbejdere er ligeglade med at vente et par dage - så gør det. Ellers kan Thomas nok bedre e-conomic - jeg ville ha en egen konto til acontoløn som du kan udligne med den alm konto LØN når tiden kommer, men det er ikke noget du skal gøre af andre hensyn, end medarbejderne der måske vil ha penge til nytårs aften - Du kan bogføringsmæssigt sagtens bogføre lønnen for den korrekt periode - f.eks dec 2015 hvis det er den som medarbejderne har arbejdet i - og selv om du først når frem til bogføring lidt inde i 16 - der kan være masser af andre efterposteringer.

God Ide at lade alt gå igennem af f.eks. Thomas - Godt nytår

John H

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)