Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af freelance fotograf

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Feb 15
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Jeg er selvstændig fotograf, enkeltmandsvirksomhed

Jeg har lavet et job, hvor jeg har hyret en anden fotograf ind for at hjælpe mig. 

Jeg har fået tilsendt en faktura fra ham, og har betalt den. Men hvordan skal den bogføres ? Under hvilken kategori og momssats ? Er beløbet fradragsberretiget ? 

Vh Frederik Maj

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:12

Moms er jo vældigt enkelt. Der er aldrig moms på noget der kommer fra en ikke momsregistreret og uden at moms fremgår af regning fra momsregistreret firma

Er han momsregistreret med CVR så skal du bare bogføre på konto for ydelseskøb

Du skal ha hans CPR nummer hvis han ikke er  momsregistreret for så må du ikke betale ham uden at indberette det til skat som bidragspligtig B indkomst 

læs om regel http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html og hvordan http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

Altid lidt bekymrende når du med enkeltmandsvirksomhed faktisk spørger om til hvilken momssats - for det bør nok være viden, hvis du skal ha chance for at få dit regnskab korrekt - at moms altid skal fremgå af regning fra momsregistreret, hvis der skal være spor moms i det. Overvej min e.-bog eller paperback Personlig virksomhed som dækker enkeltmands - også en god del skat og moms i enkeltmands

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 15
Skrevet kl. 17:18

Tak John. 

Det jeg egentligt var i tvivl om var - om en sådan ydelse var fradragsberettiget på linje med andre varer man køber, f.eks en computer ? 

Jeg troede nemlig ikke at jeg kunne trække en sådan ydelse fra i skat? 

Vh Frederik 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46634
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26

Frederoxx:

Tak John. 

Han er momsregistreret - og jeg vil kunne få momsen tilbage. 

Det jeg egentligt var i tvivl om var - om beløbet vil kunne trækkes fra i skat? 

Vh Frederik 

det kan det - forudsat det er til rent firmabrug i den momspligtige aktivitet - så er der momsfradrag og fradrag for udgiften som du bogfører som f.eks ydelseskøb danmark - Fradraget ligger jo i at der er fradrag for alle rent firmarelaterede udgifter som en hovedregel, med undtagelser som gaver, repræsentation og den type .- men her ja - fuld normal udgift

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Feb 15
Skrevet kl. 17:28

Tak for hurtigt svar John

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)