Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Uheldig tvist på tidligere arbejdsplads

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Tilmeldt 21. Dec 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino.
Ved næsten ikke hvor jeg skal starte.

Jeg har idag modtaget en mail fra min tidligere arbejdsgiver om at der har været status og at der har været er kæmpe svind på deres lager. da jeg hr været ansvarlig for den afdeling ser hansig nødsaget til at indgå en undersøgelse af min færden så langt så godt det har jeg egentlig ikke noget problem med

Mit problem opstår så ved at han idag har sendt mig en mail hvori han nærmest beskylder mig for at ha stjålet div ting og sager fra lageret og at han vil give mig ind til nytår med at redegører for hvor alle de ting der mangler de er hvis ikke jeg kan redegører for hvor de er vil ham kontakte min nye arbejdsgiver og fortælle dem at de vil indlede en undersøgelse og at de vil overveje en politi anmeldelse.

Jeg er egentlig ikke nervøs for noget for jeg har absolut ikke noget at gøre med dette svind der åbenbart skulle være på arbejdspladsen

Dog har jeg det enormt dårligt med at skulle udstilles som tyv samt at han vil kontakte min nuværende arbejdsgiver og stille mig i en eller anden form for mistillid overfor dem

Det han vil er at han vil hente overvågning fra et år og så vil han gennemgå min færden på arbejdspladsen for hele året

Her kommer mit spørgsmål så

Den stilling jeg sidder i nu er som butikschef og derfor har jeg fået et helt andet indblik i div regler

Mig bekendt må han ikke bruge overvågning der er mere en MAKS 30 dage gammelt

Han må vel heller ikke umiddelbart beskylde mig på den måde uden at ha kontaktet mig ?

Må han gerne kontakte min nye arbejdsgiver og bringe mig i en situation hvor der kan opstå mistillid til mig på min nye arbejdsplads uden ham har klarer beviser for at han mener jeg har gjort det han beskylder mig for ?

Jeg må Squ ærlig indrømme at jeg er noget skuffet men faktisk også ret så nervøs for udfaldet
Så er der evt nogen herinde der kender til nogle regler og som evt ved hvordan jeg skal forholde mig til dette?

Jeg ved også at han har ladet nogle af mine gamle kollegaer se overvågning jeg føler mig enormt udstillet

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:01

nej han må ikke som sådan beskylde dig for noget som helt og nej han må ikke kontakte din nye arbejdsgiver

Han må naturligvis gerne undersøge om du har stjålet - og der kan jeg slet ikke tal for hvor lang tid tilbage han må se video - og hvor længe han må gemme - når det er rent internt  - men er det egentligt et praktisk problem - hvis der ikke er noget galt at se på båndende?

Jeg personligt ville tage den del roligt, men være meget fokuseret på, om han kontakter den nye arbejdsgiver eller andre eksternt - og indikerer en beskyldning, for det vil givet kunne give den gamle arbejdsgiver meget alvorligt ansvar

Har du ikke en fagforening, for det var vel den normale vej

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 21. Dec 15
Skrevet kl. 23:12

Overhovedet ikke et problem at han vil se overvågning men må da ærligt indrømme at en sådan beskyldning påvirker mig psykisk og måske endda gør mig en smule paranoid 😊

Jeg ville kontakte min fagforening og fandt så ud af at jeg åbenbart kun var medlem af deres a kasse så nu skal jeg være betalende medlem i 3 måneder før jeg kan få juridisk hjælp

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:17
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Af ren interesse. Hvad er det for en tidligere arbejdsplads? Det lyder jo virkeligt som en omgang forvirret makværk, som din tidligere chef har gang i; Ingen konsistens i forholdet mellem beskydninger og viden, generel tegn på manglende professionalisme og uetisk tilgang til sagen. Er det en lille lokal virksomhed hvor ejeren er mere eller mindre uintelligent, eller snakker vi større og måske endda del af en kæde?

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 23:18

Måske der kunne være en injurier sag hvis han kontakter din nuværende arbejdsgiver og sviner dig til? Det kunne være du kunne skrive til ham og sige du vil anmelde ham for injurier, hvis han gør det. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Tilmeldt 21. Dec 15
Skrevet kl. 23:20

Det er faktisk en ret stor virksomhed 😊 >navn slettet af moderator< Dette er mailen han sendte mig Jeg har fået lidt oplysninger om nogle varebevægelser der skiller sig ud.. Jeg har efterfølgende lavet status, og kan se, at der er en masse varemangler i din gamle afdeling, fordelt på nogle store maskiner og noget specialværktøj. Det er bl.a. Dækmaskiner Afbalanceringsmaskiner Opretningssæt Kompressor Testsæt til kølesystem Kompressionstester Skærmværktøj Brændstoftrykmåler Tandremsværktøj Bare for at nævne lidt. Jeg håber du har en idé om, hvorfor der er så store mangler i din afdeling.? Jeg har talt med vores sikkerhedsudbyder, og vores server gemmer kun data i 2 måneder, men de gemmer på deres egen server data i 1 år, men det tager en uges tid at hente det frem. Det har jeg bedt dem om at gøre, men inden jeg sætter dem i gang med en gennemgang af bevægelserne, vil jeg gerne give dig en mulighed for at forklare. Hvis du kan komme med noget opklarende, så kan vi klare det imellem os, ellers vil jeg sætte en undersøgelse i gang efter jul. Efter jul vil der så ske det, at sikkerhedsfirmaet vil undersøge hvordan du har bevæget dig rundt i forretningen. De vil bruge dine log-in og log out tider, og så følge dine handlinger. Hvis du har stået ved kassen, vil de finde en bonkopi, og sammenholde den med det kunden har med ud, og når du udleverer varer, vil de sammenholde det med kundens køb i kassen. En undersøgelse forventes at have en varighed af 1 måneds tid. Vi er i samme åndedrag forpligtet til at informere din nuværende arbejdsgiver om, at du er blevet underkastet en undersøgelse omkring nogle varebevægelser, og at vi overvejer en politianmeldelse. Jeg håber at du har mulighed for at bringe klarhed, så der skal involveres færrest muligt.

Modertor: undlad at angive navne, da det anses for injurierende

Tilmeldt 13. Jun 15
Indlæg ialt: 278
Fra  Thyshoppen.dk Skrevet kl. 23:44

Torelorenzen:
Jeg ville kontakte min fagforening og fandt så ud af at jeg åbenbart kun var medlem af deres a kasse så nu skal jeg være betalende medlem i 3 måneder før jeg kan få juridisk hjælp

Nogle fagforeninger tilbyder, at hvis man forudbetaler 3 måneders medlemskab, kan de tage sager med det samme.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tror du kan skyde dig selv lidt i foden ved at både ha dit eget navn og nu arbejdsgiverens officielt på nettet.

Det er jo TUNGE ting der mangler, ikke noget man tager ud i baglommen - så jeg tror under alle omstændigheder firmaet har ret til at gå overvågning igennem for så længe de kan, for det er jo ikke ting der kan forsvinde ned i en skraldespand - de er jo enten helt forkert registreret, eller stjålet, ved indbrud eller på anden måde.

Den med at han kan være forpligtet til at orientere din nuværende arbejdsgiver er han helt skævt ude med, og den kan du bruge mod ham, men først og fremmest - så må alle de meget store og tunge sager jo være forsvundet på en eller anden måde. Hvis du var daglig leder af afdelingen så ville du vel kunne hjælpe med forklaring på så tinge ting som dækmaskine, afbalanderingsmaskine, kompressorer osv - 
Det kan jo være deres system er helt skævt men det er ikke ting der forsvinder sådan ud i det blå.

Kontakt dem, skriv at du er totalt uskyldig og, at en hver beskyldning mod dig eksternt vil blive anmeldt som injurie lige som de vil blive holdt fuldt ansvarlige for en hver skade en kontakt til nuværende arbejdsgiver og andre kunne medføre for dig.

Hvis du har spor grund til at tro, at deres gennemgang af sikkerhed KUNNE vise noget skidt for dig, eller ved du noget som helst om sagen så medvirk omg. til opklaring

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 07:37

Hej, tak for svaret. Deres svar er mere professionelt end du fik det til at lyde til, men samtidigt er det alligevel tydeligt at de forsøger at få dit til at "tilstå" og derved mister point på professionalismen i mailen.

Som de andre så fint har påpeget, så LAD VÆRE MED at skrive stedet specifikt og navne dertilhørende. Jeg spurgte meget bredt og åbent, uden at være interesseret i branche, så du ikke skulle føle pres til at fortælle steders navn :)

Tilmeldt 21. Dec 15
Skrevet kl. 08:20

Det var jeg ikke klar over det rr vel slettet ? 😊

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)