Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP: faktura og regnskab ????

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen, håber der er en der kan hjælpe mig med mit problem.

Jeg laver faktura service for en anden virksomhed fordi de ikke har en afdeling i landet. Jeg sender altså faktura til kunden, og fakturerer i mit firma navn, men med reference til købt service hos andet firma i udlandet.

Efterfølgende tager jeg en procent af betaling og sender resten videre til firmaet der solgte produktet sammen med en faktura for den procent jeg tog for min service.

Uanset om det er smart eller dumt, så er det altså dette jeg gør.

Jeg er dog meget nervøs, og meget i tvivl om et par ting.

1. Der kommer mange penge på min konto som ikke er mine, men sendes videre til udlandet. Jeg er bange for skat tror dette er indtægt jeg ikke har indberettet og evt prøver at skjule i udlandet !!!!

2. Jeg er i tvivl om hvorvidt jeg skal have en faktura på beløbet jeg sender videre eller ej, sådan at det står registreret som en udgift der ikke skal beskattes. Eller hvordan det skal gøres.

Hvordan sætter jeg dette op så skat ikke kommer efter mig på falskt grundlag, og hvordan skriver jeg det ind i regnskab ???

tak for hjælpen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46695
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja du skal ha en faktura - kommisionsfaktura eller andet fra den du betaler til - du kan jo ikke bare føre penge ud af firmaet (og landet) og du skal også ind i overvejelse om angivelse af salg til EU eller momsfrit til udenfor angivelse. Endeligt kunne det i værste fald ses som pengevask/hvidvask- Al din indtægt og din "udgift" skal dokumenteres med salgs og købs beviser/faktura - Du er galt ude helt uden faktura eller andet - så få det og angivelsen momsmæssigt på plads omg. Tag en bogholder eller revisor til at gennemgå det konkret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 22:35

dumpap:

Jeg laver faktura service for en anden virksomhed fordi de ikke har en afdeling i landet. Jeg sender altså faktura til kunden, og fakturerer i mit firma navn, men med reference til købt service hos andet firma i udlandet.

Så den virksomhed der leverer/udfører ydelsen/varen laver ikke selv en faktura? Men videresender kundeinfo m.v. til dig og derefter sender du en faktura hvor du fremstår som sælger og blot angiver på fakturaen at der er en reference til den udenlandske virksomhed? 

Hvad gør du med eksempelvis moms på den solgte ydelse/vare? Vel ikke dansk moms?

Hvad med produktansvar og lign.? Tager du del i ansvaret for deres leverancer?

For at svare på dine spørgsmål er det nødvendigt at få lidt mere klarhed over ovennævnte spørgsmål.

Helt grundlæggende er det sådan, at hvis du laver en faktura i DIT navn så er det fordi DU har solgt et eller andet! Når jeg læser dit indlæg lyder det som om du påtager dig en enorm risiko for det udenlandske selskab, du kan jo risikere at skulle indestå for at de overholder ikke bare dansk lovgivning med også hvor de er hjemhørende.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)