Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ingen foreløbig effekt af SEO

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg har oprettet en hjemmeside vedr. en niche med rimelig lav konkurrence. Søgeresultaterne på den første side inkluderer bl.a en pfd. fil og et par artikler. 

Jeg har optimeret hjemmesiden efter Yoasts anbefalinger, og jeg er nu begyndt at linkbuilde. Udover et på få andre links, har jeg oprettet profiler på Pinterest, Tumblr, Twitter, WeHeartIt, Fancy, Reddit, Facebook og Google+, hvor jeg har forsøgt at poste mit link eller tilføje linket til min profil, hvorefter jeg har forsøgt at interagere en masse, primært ved at "like" og followe" en del, med henblik på at opnå en masse linkjuice. 

Nu har jeg ikke brugt oceaner af tid på det, og jeg er også opmærksom på, at linkbuilding består af mere end sociale medier. Men jeg undrer mig over, at jeg slet ikke har opnået noget resultat af min forleøbige indsats, når jeg efter egen vurderingsevne har fundet en niche med lav konkurrence. Jeg har bladret igennem de første 15 sider af googles søgeresultat på det keyword, som jeg forsøger at ranke på. Men min hjemmeside figurerer ikke, det gør flere efter min mening dårlige hjemmesider til gengæld.

Jeg tænker, at jeg muligvis har gjort noget forkert ift. linkbuildingen på de sociale medier. Har nogen gode erfaringer med en bestemt fremgangsmåde?

På forhånd mange tak. 

 

Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Dec 15
Indlæg ialt: 12
Fra  MiniMarketing Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu er det meget svært at svare præcist når vi ikke kender siden eller søgeordet.

Generelt er det vigtigste jo masse af kvalitetsindhold i tekst på din side, og billeder med alt-tags.

Er du oprettet ved Google webmaster tools, og har du tilmeldt et sitemap? 

Ellers er det stedet at starte. Her kan du også se hvilke andre sider der linker til din side, som jo nok er det andet vigtigste.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Måske har du blokeret for indeksering af din hjemmeside?

Det kan være sket på flere måder, men prøv at Google dette:

site:ditdomæne.dk

Bliver dit site så vist i Google? 

---
Og lige et tillægsspørgsmål: Findes søgeordet overhovedet på din hjemmeside?

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar! :)

Jesper Brixen:

Er du oprettet ved Google webmaster tools, og har du tilmeldt et sitemap? 

Ellers er det stedet at starte. Her kan du også se hvilke andre sider der linker til din side, som jo nok er det andet vigtigste.

Jeg er nu ved at oprette mig ved google webmaster tool, jeg skal lige finde ud af, hvor jeg uploader HTML filen via wordpress for at blive godkendt.

Er pointen med sitemap at få link(s)?

Jesper Brixen:

Generelt er det vigtigste jo masse af kvalitetsindhold i tekst på din side, og billeder med alt-tags.

Mht. til kvalitetsindhold og billeder med alt-tags så burde den være i vinkel. Jeg har godt nok tænkt mig, at øge kvaliteten. 

 

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar ! :)

Gita Street:

Måske har du blokeret for indeksering af din hjemmeside?

Det kan være sket på flere måder, men prøv at Google dette:

site:ditdomæne.dk

Bliver dit site så vist i Google? 

Ved søgningen: "site:ditdomæne.dk" dukker min hjemmeside ikke op - det gør mit reddit profil til gengæld. Men søger jeg på "ditdomæne.dk" dukker den op som den første. Jeg bemærker i øvrigt, at min google+ konto dukket op med en søgning på mit keyword. 

Gita Street:

---
Og lige et tillægsspørgsmål: Findes søgeordet overhovedet på din hjemmeside?

Det gør det i det omfang som Yoast seo anbefaler. Det samme med titler, metabeskrivelser mv. 

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder underligt.

Kan dog se du bruger WordPress. 

Er der sat flueben under "Fortæl søgemaskinerne at de ikke skal indeksere dette websted." i dit WordPress administrationspanel Det skal der nemlig ikke. 

http://domæne.dk/wp-admin/options-reading.php

Sparetips på Sparefeber.dk

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Gita Street:

Det lyder underligt.

Kan dog se du bruger WordPress. 

Er der sat flueben under "Fortæl søgemaskinerne at de ikke skal indeksere dette websted." i dit WordPress administrationspanel Det skal der nemlig ikke. 

http://domæne.dk/wp-admin/options-reading.php

Jeg går ud fra det er denne her: "Discourage search engines from indexing this site". Der har jeg ikke sat flueben. 

 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

ThomasHerman:
Jeg går ud fra det er denne her: "Discourage search engines from indexing this site". Der har jeg ikke sat flueben.


Okay,så er det sandsynligvis ikke indeksering, der er problemet. 

Kan være du har for få og for svage links - og måske duplicate content-problemer. Det kan du eksempelvis have hvis du bruger tags og kategorier og får disses oversigter indekseret med hele tekster. Samme med blog-oversigter. 

Det kan også være dine tekster er genbrugt udenfor dit site. I så fald er det opad bakke i Google, indtil dette er løst.  

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 18. Dec 15
Indlæg ialt: 12
Fra  MiniMarketing Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

For at godkende webmaster tool så brug html-tag her:

Yoast -> Generelt -> Webmasterværktøjer

Tilmeldt 26. Oct 15
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Min hjemmeside har en forside - som sigter mod ét keyword, og to underside som sigter mod hver deres relateret keyword. Jeg har lige fundet min ene underside på googles side 4 på det keyword. Så der sker fremskridt :)

Nu surfer jeg rundt på onpage.org, og det ser ud som, at jeg har et par løse ender at tage fat på:

Det skal jeg have nærstuderet - jeg skal lige vende mig til platformen, det vil nok forbedre min ranking. Jeg studser dog over, at mine to undersider har 100 QPR, imens min forside kun har 59. Jeg synes umiddelbart jeg har linket mest til forsiden, men det måske ikke noget med det at gøre. 

 

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)