Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhed: Praktiske spørgsmål i forhold til skat.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 18:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg og en kammerat har netop oprettet en ny virksomhed - et interessentselskab.

Vi har købt lidt lager ind og afventer pt. vores CVR-nummer før vi kan sælge vores varer.

1) Jeg tænker, at alle fakturaer som vi har fået indtil nu blot gemmes og regnes med i driften fra når vi rigtig går i luften.

Vi har tænkt at få en erhvervskonto i banken til vores virksomhed og tænker, at alt går igennem denne.

2) Med hensyn til skat - hvordan fungerer det så her? Vi har ingen idé om hvad vi kommer til at tjene. Er det i orden at lade virksomheden køre i fx. hele år 2016 og først der indberette til skat hvad (forhåbentlig) overskuddet endte på, eller er der en smartere/bedre måde at gøre det på?

3) Hvordan gør man med kørsel? Vi bruger vores private biler, og en stor del af vores virksomhed er kørsel til vores kunder. Kan man trække alt kørsel i virksomhedsøjemed fra i skat på samme måde som hvis man har et hvilket som helst job, eller er der særlige regler for dette?

På forhånd mange tak for svar.

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46658
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:54

Malthe84:

Vi har købt lidt lager ind og afventer pt. vores CVR-nummer før vi kan sælge vores varer.

1) Jeg tænker, at alle fakturaer som vi har fået indtil nu blot gemmes og regnes med i driften fra når vi rigtig går i luften.

Vi har tænkt at få en erhvervskonto i banken til vores virksomhed og tænker, at alt går igennem denne.

2) Med hensyn til skat - hvordan fungerer det så her? Vi har ingen idé om hvad vi kommer til at tjene. Er det i orden at lade virksomheden køre i fx. hele år 2016 og først der indberette til skat hvad (forhåbentlig) overskuddet endte på, eller er der en smartere/bedre måde at gøre det på?

3) Hvordan gør man med kørsel? Vi bruger vores private biler, og en stor del af vores virksomhed er kørsel til vores kunder. Kan man trække alt kørsel i virksomhedsøjemed fra i skat på samme måde som hvis man har et hvilket som helst job, eller er der særlige regler for dette?

1  korrekt - forudsat I ikke har omsat noget uden moms inden start og det ikke er taget i brug privat, så kan I tage det ind dag 1. God ide med erhvervskonto

2 hvis I intet ved om resultat så må I jo skrive 0 i forskud, men under året bør i ændre forskud til hvad det kommer til at blive forventeligt. I KAN år 1 vente til selvangivelser året efter hvis det ikke er en masse, men får lidt ekstra rente + strafrente afhængig af hvor længe i venter

3 I kan bruge statens takst for køre penge og tage det som fradrag i overskud hver især, læs: http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html  husk nøje køre bog og som fradrag som i linket

Husk ejeraftale i et I/S - læs evt min bog om personlig virksomhed, som også har en masse I/S stof inkl ejeraftale med http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Dec 15
Indlæg ialt: 36
Fra  MyNewArt Skrevet kl. 19:12

Hej John

Mange tak for svar.

Vedr. punkt 3.

Hvis jeg eksempelvis har kørt 200 km i rent virksomhedsøjemed (frem og tilbage mellem producent af produkt i Danmark) vil jeg altså kunne trække 200 x 3,70 fra i skat. Kan jeg bogføre det under næste års regnskab, hvis vi som antaget først går i luften i starten af det nye år?

Abstrakte malerier til salg - abstrakte kunst til salg - køb dit næste moderne abstrakte maleri hos galleri mynewart.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46658
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:14

Jeg tror ikke du kan tage kørsel fra inden stiftelse ind for at være ærlig - det er som fradrag i selskabets overskud til selvangivelsen, men jeg ved det faktisk ikke - taksten er også mindre næste år og jeg tror kun man må tage det år for år  ikke overflytte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)