Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import til EU ?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Er der nogen Aminoer der kan hjælpe med know how om import til EU? Specielt hvis nogen har erfaring med brændbart materiale vil jeg meget gerne høre nærmere, men generelle import erfaringer fra lande udenfor EU, til EU, er også meget velkomne. Jeg har snakket med Told&Skat, som hvis Danmark er indgangslandet, skal have vareprøver inden, godkende varerne og så skal der enten være et selskab eller person registreret som ansvarlig i Danmark. Så vidt jeg har forstået betyder dette at man som dansker udenfor EU altså enten kan 1. starte selskab i Danmark og stå som ansvarlig for importen eller 2. at aftagervirksomheden skal tage det fulde ansvar for importen fra det ankommer til Danmark.

Er dette nemmere på andre måder, ved fx indgang fra andre lande? Alle erfaringer og kommentarer modtages med kyshånd!!

Mvh

Malte Holm 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 11:49

Hej Malte

Undskyld mig men jeg fatter hverken hoved eller hale i det du skriver! Skriv så vi andre har en change for at forstår det du mener, dermed har vi også en change for at hjælpe dig! 

Hvad er det for vare du ønsker at importerer?

Mvh

Ravn

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Skrevet kl. 11:54

Ravn:

Hej Malte

Undskyld mig men jeg fatter hverken hoved eller hale i det du skriver! Skriv så vi andre har en change for at forstår det du mener, dermed har vi også en change for at hjælpe dig! 

Hvad er det for vare du ønsker at importerer?

Mvh

Ravn

Hej igen,

Det er en sjælden træsort, men den er brændbar, så det var derfor at jeg lige tilføjede det. Størrelsen på hver enhed er ikke betydelig, så det vil blive indført i normale containere.

Skal du bruge mere info?

På forhånd tak 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 12:51

Hej igen

Mig bekendt er alle træsorter brændbarer ;) Skulle der være nogle specialle forhold der gør at træsorten klasificeres som farligt godt, er afsender der skal skal sørge for at det sendes som farligt gods i henhold til gældende lovgivning !  Med hensyn til Skat (tidl. Told & Skat) må der være noget du har misforstået, for de skal normalt ikke have en vareprøve.

Vær opmærksom på at du opfylder Plantedirektoratet krav til import af træ.

http://www.plantedir.dk/Default.aspx?ID=5916

Vær iøvrigt opmærksom på at du ikke overtræder lovgivningen vedr. truede planter og dyrearter. Spørg evt. plantedirektoratet.

Hilsen

Ravn

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 13:27
Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Skrevet kl. 13:32

Tak for svarene, der er en masse godt læsestof at gå igang med der. Har tjekket mht truet, og der er ingen problemer der.

Mvh

Malte Holm 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:23

Lingu:

I denne tråd kan du finde en masse generelle info om import til EU.

http://www.amino.dk/forums/t/3093.aspx

Anders Thiim

Hej Anders

Den side/indlæg du henviser  vil jeg absolut ikke anbefale nogen at bruge, da der er rigtigt fejlagtige oplysninger, desværre for intentionen med sådan en side var jo god nok!

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:24

malteholm:

Tak for svarene, der er en masse godt læsestof at gå igang med der. Har tjekket mht truet, og der er ingen problemer der.

Hvad er det så der er problemet mht. din import?

Ravn

Fra Tranbjerg J
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 382
Fra  Kommunikationspartiet Skrevet kl. 17:38

OK Ravn - jeg tjekkede ikke, hvad der stod, men så bare lige, at det var om samme emne.

Så kan jeg lære at se mig for! Smile

A. Thiim

Fra Guatemala City
Tilmeldt 7. Nov 07
Skrevet kl. 17:14

Ravn:

malteholm:

Hvad er det så der er problemet mht. din import?

Ravn

Well, som jeg skrev søger jeg generelle tips til import, da jeg ingen erfaring har udi dette. Jeg har eksporteret ting fra Danmark, men ikke den anden vej, og jeg har hørt at det ikke er så lige til. Jeg ville derfor høre hvad folk kunne komme med af gode råd. That's all...

Mvh

Malte Holm 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)