Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gennemse ny Hjemmeside

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 318
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 14:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer. 

Jeg er en del af et nyt start-up team, hvor vi forsøger, at skabe gennemsigtighed i luksuriøse produktkategorier. Til at starte med har vi kastet os over luksuriøs Champagne og Spiritus. 

Hjemmesiden hedder www.dreamfindr.dk 

Jeg vil være taknemmlig, hvis i vil prøve siden af og komme med feedback til anvendeligheden af hjemmesiden. Dette indebærer i særlig grad kritik af hjemmesiden, da vi dermed har mulighed for at forbedre oplevelsen på hjemmesiden.

På forhånd tak!

Bedste Hilsner

Jonathan Stoker

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 14:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at det er en fin side.
Jeg har dog ikke lige testet om den også fungerer på mobil.

Det eneste som springer mig i øjnene er den Cookie-boks. Den er meget stor syntes jeg.
Og faktisk syntes jeg at den helt skal fjernes, hvis i kan/vil.

Jeg arbejder rigtigt meget med brugerfladeoplevelser for tiden, og en ting som går igen når man taler med folk, er at de er trætte af at skal sige "ja /ok" til cookies på hver evig eneste side, de besøger.

Det er uden tvivl et godt værktøj for jer, men overvej om siden ikke kunne være mere brugervenlig uden. - Og om ikke at det er "prisen værd"

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Super side. Måske er den lidt smal i bredden anno 2015 webdesign? 930px i bredden er ikke særlig meget.

Bemærk at dit SSL certifikat ikke vises som en "grøn lås", da der stadig er http:// links på siden (tjek selv kildekoden) - husk at skifte det hele til https://. De ældre browsere vil da mene, at siden er usikker og farlig : -)

På forsiden er det store søgefelt længere ned på siden - få det rykket op som det første og gør det evt. en lille smule mindre i højden.

Få sidenavigation på kategorierne - det er lidt irreterende at skulle scrolle så meget da alle varer vises på én gang. Ellers kan i også bruge auto scroll

Og nok det vigtigste - gør siden responsiv! :)

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 318
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 00:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen | DEBEO.dk:
Jeg arbejder rigtigt meget med brugerfladeoplevelser for tiden, og en ting som går igen når man taler med folk, er at de er trætte af at skal sige "ja /ok" til cookies på hver evig eneste side, de besøger.

Klart enig, men er det ikke et krav at man gør de besøgende bemærksomme om dette? Såfremt det ikke er, skal den da fjernes ;)

Mange tak for dit svar! 

Vi er desværre ikke gået i gang med responsiv design endnu da vi vil have designlinjen 100% færdig på hele platformen først.

Mvh,

Jonathan

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Fra Århus
Tilmeldt 8. Apr 11
Indlæg ialt: 318
Fra  Stoker Invest Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar!

bulldesign.dk:
Bemærk at dit SSL certifikat

I forhold til SSL certifikat er vi i gang med en løsning. Det er grundet billederne der bliver hentet fra de enkelte forhandleres side. Det er ikke alle der kan loades over ssl så vi har været nød til vise dem som det er indtil videre. I takt med at vi får flere forhandlere vil platformen vægte billeder fra forhandlere med ssl adgang over andre. 

- På senere tidspunkt vil vi gerne have egne billeder til alle produkter, men det kommer på den lange bane.

bulldesign.dk:
På forsiden er det store søgefelt

Vi vil helt sikker kigge på en måde at omarrangere forsiden og sætte søgefeltet mere i fokus.

bulldesign.dk:
Få sidenavigation på kategorierne

Vi vil også kigge på en løsning til kategorierne så det bliver mere overskueligt.

bulldesign.dk:
Og nok det vigtigste - gør siden responsiv! :)

I forhold til responsiv vil vi lige have en klar designlinje og færdiggjordt de individuelle funktioner. 

- 930,  det bliver fixed i samme omgang som andet responsiv design.

Igen tusinde tak for din tid og dit svar!

Mvh,

Jonathan Stoker

Find kviklån, forbrugslån, online lån med NemID og meget andet på findkviklaan.nu

Fra Munkebo
Tilmeldt 26. Nov 12
Indlæg ialt: 421
Fra  Ansico Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonathan Stoker:

Per Bendiksen | DEBEO.dk:
Jeg arbejder rigtigt meget med brugerfladeoplevelser for tiden, og en ting som går igen når man taler med folk, er at de er trætte af at skal sige "ja /ok" til cookies på hver evig eneste side, de besøger.

Klart enig, men er det ikke et krav at man gør de besøgende bemærksomme om dette? Såfremt det ikke er, skal den da fjernes ;)

Jo, det er lovkrav at du skal indhente samtykke fra dine besøgende til at registrere cookies. Det er lidt forskelligt hvordan folk fortolker dette, men de fleste har (med vilje) fortolket det som at et stilsigende samtykke er nok. Jeg synes dog også at du skal reducere størrelsen af den cookieadvarsel til i hvert fald 1/3. Ellers er den OK. 

IT-blogger.dk - en blog om IT-support, udvikling af websider, CMS, SEO og online marketing

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Peter Høgfeldt Andersen:

Jonathan Stoker:

Per Bendiksen | DEBEO.dk:
Jeg arbejder rigtigt meget med brugerfladeoplevelser for tiden, og en ting som går igen når man taler med folk, er at de er trætte af at skal sige "ja /ok" til cookies på hver evig eneste side, de besøger.

Klart enig, men er det ikke et krav at man gør de besøgende bemærksomme om dette? Såfremt det ikke er, skal den da fjernes ;)

Jo, det er lovkrav at du skal indhente samtykke fra dine besøgende til at registrere cookies. Det er lidt forskelligt hvordan folk fortolker dette, men de fleste har (med vilje) fortolket det som at et stilsigende samtykke er nok. Jeg synes dog også at du skal reducere størrelsen af den cookieadvarsel til i hvert fald 1/3. Ellers er den OK. 



Jo det er krav. Men.. Har i virkelig brug for cookies?
Du får jo masser af anden info ind via analyser og statistik, som ikke kræver cookies.

Så jeg mente bare. Overvej at lade være med at have det.
Lidt generaliserende vil jeg tale på manges vegne og sige; at de er rigtigt træt af alle de forbandede cookie-bokse der er, på næsten alle sider, som de besøger.

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Her er i øvrigt en god artikel med debat omkring det.
Læg i øvrigt mærke til, at der på artiklen også popper alt muligt lort op, med brug af cookies, tilmeldelse af nyhedsbrev, konkurrence osv. Folk gider det ikke..

http://www.computerworld.dk/art/229473/fri-mig-for-de-evindelige-og-irriterende-cookie-advarsler?

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Fra Odense
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 435
Fra  DEBEO.dk Skrevet kl. 00:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Et par highlights fra kommentarene Skype-Smile


"Den slags bidrager kun til at træne brugeren til hjernedødt at klikke på alt for at få det til at gå væk - indtil selvsamme bruger en dag kommer til at klikke på en falsk virus-advarsel eller noget andet snavs.!


"Endnu værre blir det når man surfer på tablet, hvor cookie accept knappen ikke kan "rammes" fordi den ikke er tilpasset ... Aargh!!!"


"Hvem dælen tror de, de beskytter? Vi ved det jo godt, og er fløjtenes ligeglade. Folk der har sølvpapirshatten på, ved jo godt, hvordan de undgår at en side gemmer cookies på en."


Og slutteligt lige en afstemning fra Ekstrabladet:

Alle vores drømme kan gå i opfyldelse, hvis vi har modet til at følge dem!

Tilmeldt 15. Aug 11
Indlæg ialt: 1355
Fra  Bull Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Bendiksen | DEBEO.dk:

Et par highlights fra kommentarene Skype-Smile


"Den slags bidrager kun til at træne brugeren til hjernedødt at klikke på alt for at få det til at gå væk - indtil selvsamme bruger en dag kommer til at klikke på en falsk virus-advarsel eller noget andet snavs.!


"Endnu værre blir det når man surfer på tablet, hvor cookie accept knappen ikke kan "rammes" fordi den ikke er tilpasset ... Aargh!!!"


"Hvem dælen tror de, de beskytter? Vi ved det jo godt, og er fløjtenes ligeglade. Folk der har sølvpapirshatten på, ved jo godt, hvordan de undgår at en side gemmer cookies på en."

Uden at ødelægge tråden: Du kommer ikke udenom at skulle bruge cookies, hvis du vil bruge Googles værktøjer på din side: heraf Analytics, eCommerce, adwords tracking, pixels m.m.

Vil du spore salget eller besøgende fra facebook annoncer skal du bruge facebook tracking pixels - også cookies på.

Skal du splitteste, f.eks. med Optimzely, også cookies.

Og listen er lang..

Danmarks eneste officielle Prestashop Webbureau

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)