|
Hej Amino'er! Jeg er på SU, men har et studierelevant job.(ansat på timeløn) Desværre ryger jeg meget hurtigt op og tjener over hvad man må på en SU. Derfor har jeg gået og tænkt over om jeg kunne blive aflønnet anderledes. Tænker mest på ting man kan trække fra i lønnen inden skatten bliver beregnet. Er dog også lidt uklar på hvordan det påvirker min SU. Mener SU-beregningsgrundlaget er efter arbejdsmarkedsbidrag? Men alle mine spørgsmål er baseret på at jeg har forstået følgende rigtigt; at min bruttoløn bliver mindre når nogle af nedenstående punkter bliver trukket fra og dermed formindsker min SU-beregningsgrundlag. (dog ikke de punkter der vedrører totalt arbejdsgiverbetalt - der tænker jeg bare personalegode) Håber I forstår hvad jeg mener, ved godt det er skrevet lidt knudret. Kan følgende lade sig gøre? 1. Bredbånd 1.1 Bredbånd, udlæg: kan arbejdsgiveren lægge ud for udgiften og trække det fra i bruttolønnen? 1.2 Bredbånd, arbejdsgiverbetalt: Skal man være fastansat for dette? Bliver jeg beskattet? Kan virksomheden trække det fra? 2. Bøger til studie 2.1 Bøger til studie, udlæg: kan arbejdsgiveren lægge ud for udgiften og trække det fra i bruttolønnen? 2.2 Bøger til studie, arbejdsgiverbetalt: Skal man være fastansat for dette? Bliver jeg beskattet? Kan virksomheden trække det fra? 3. Buskort 3.1 Buskort, udlæg: kan arbejdsgiveren lægge ud for udgiften og trække det fra i bruttolønnen? 3.2 Buskort, arbejdsgiverbetalt: Skal man være fastansat for dette? Bliver jeg beskattet? Kan virksomheden trække det fra? 4. Telefoni 4.1 Telefoni, udlæg: kan arbejdsgiveren lægge ud for udgiften og trække det fra i bruttolønnen? 4.2 Telefoni, arbejdsgiverbetalt: kan jeg få arbejdsgiveren til at lægge ud for dem og trække det fra i bruttolønnen? 5. Eventuelt 5.1 Eventuelt, udlæg: Har I nogle forslag? 5.2 Eventuelt, arbejdsgiverbetalt: Har I nogle forslag? Håber virkelig I vil hjælpe mig med ovenstående - på forhånd, tak! // heavendk |
Sådan opgøres egenindkomsten for 2008, men indgår mine forslag ovenfor? Håber beløbet i personlig indkomst skal være f. eks. kr. brutto indkomst - bredbånd, udlæg (kr. 100.000 - kr. 2.400) osv. Personlig indkomst (eksklusiv SU-stipendium) | ||||||||
| Lønindkomst mv., hvoraf der beregnes arbejdsmarkedsbidrag | ||||||||
| A-indkomst hvoraf der ikke beregnes arbejdsmarkedsbidrag | ||||||||
| B-indkomst | ||||||||
| Øvrig personlig indkomst | ||||||||
| I alt personlig indkomst (eksklusiv SU-stipendium) | ||||||||
| Positiv kapitalindkomst | ||||||||
| Renteindkomst | ||||||||
| Øvrig kapitalindkomst | ||||||||
| I alt positiv kapitalindkomst | ||||||||
| Aktieindkomst | ||||||||
| Minus beregnet arbejdsmarkedsbidrag (8 pct.) | ||||||||
| Forventet egenindkomst 2008 | ||||||||