Hej. Jeg ved ikke rigtig om dette er den rigtige kategori, men prøver lige. |
MalermesterPeter:Men:
1- kan jeg trække købet fra?
2- skal det registreres på en bestemt måde?
3- betaler jeg tysk moms? Og kan denne modregnes i mit moms ligesom herhjemme.
1
Julegaver til ansatte - op til 800 (1100 kr hvis intet andet er givet i året) regel kan gives med fradrag og uden skat for modtager
Du har fuldt fradrag for omkostningen til gaven til personale = egentlige ansatte som udgangspunkt- men kun kvart fradrag for gaver til andre - Du kan ikke gi dig selv eller din kone gave hvis I er ejer og eneste ansatte. Der er ikke momsfradrag ved gaver
2
På konto for gaver og hvis til andre end ansatte, så skal det tages ind med 75% igen ved skatteregnskabet så du skal ha det på konto for gaver med kvart fradrag
3
Ja du betaler tysk moms og man kan aldrig fratrække noget som helst andet end dansk moms i momsregnskabet. Tysk moms betalt for varer du tager med ud af Tyskland er altid bare udgift og kan ikke bruges som moms, og ikke refunderes normalt heller.
Du kan så heller ikke trække dansk moms fra for gaver, så det er uanset DK eller D til dette formål
Pas evt på punktafgifter ved erhvervsimport - selv om det ikke lige er noget jeg kender til, så vil jeg tro det er erhvervsimport og krav om punktafgift for visse varer - bare lige en "heads up" uden jeg er spor sikker
vh John Hannover