Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tror i det ville kunne fungere??

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 00:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Har i lang tid gået og overvejede at starte selv, men har ikke kunne finde ud af hvad de skulle være, men efter jeg blev sagt op i mit tidligere job som markise sælger, har jeg overvejet at starte selvstændig med et freelance firma, hvor jeg vil køre som freelance sælger inden for solafskærmnings branchen og have møbler.

indtil vidre har jeg kontakt med følgende 

- Profil markiser - sælger kvalitets markiser til private og erhverv.

- Profil Outdoor - sælger italienske design have møbler i alu. til restauranter og hoteller.

Disse 2 firmaer er ejet af min gamle chef som jeg har et rigtig godt forhold til, men tror i der er andre firmaer der kunne bruge en sådan ydelse, at have en freelance sælger kørende. De 2 oven nævnte firmaer har pt ingen sælgere i Jylland, derfor jeg er blevet tilbudt at køre for de.

Det jeg er i tvivl om det er til at få flere kunde at køre for, så man ikke binder sig til en, men har et lidt større netværk. det behøver jo ikke nødvendigvis være inde for samme branche.

Ideén er er få lavet en hjemme side hvor de firmaer jeg repræsentere vil stå, så kan kunder der i gennem booke mig til et besøg, og selvfølgelig kan firmaerne vider give kunder til mig, hvis kunden ringer direkte til dem.

Håber på nogle gode brugbare svar.

Hilsen Kim. 

Fra Odense
Tilmeldt 21. Jul 07
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim

Hvorfor blev du sagt op? solgte du ikke nok? går det dårligt for branchen? eller? - du skal ikke svare andre end dig selv.

Hvis du har tro på dig selv som sælger, så klø på. Find nogle produkter som matcher din niche, men ikke kan lønne en fast sælger. Men sørg for at det er produkter der henvender sig til samme kundesegment.

Der kører mange sælgere rundt med en vifte af produkter fra forskellige leverandører, så det kan du også sagtens.

Glem ideen om at dine kunder selv skal booke et møde, sådan fungerer verden ikke - selv ikke for bankerne længere.

Lav aftaler med firmaerne du vil repræsentere, få din advokat eller organisation til at se dem igennem, og pas på konkurrenceklausuler o.lign.

/Carl

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)