Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betaling for blogindlæg med produkt

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46709
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Jeg vil ikke umiddelbart kategoriserer det som honorar med indberetningspligt. Jeg ser det mere som almindelig byttehandel mellem to selvstændige erhvervsdrivende.

svært synes jeg - hvis bloggeren er CPR bare - vil du så mene man kan give - f.eks. et fjernsyn for at få det med i dennes blogindlæg - og trække fjernsynet fra som markedsføring blot - eller er der grænser for hvornår. Byttet er jo ikke som to varer - men som en slags betaling for at blive omtalt i en privatpersons blog? (hvor det jo næppe regnskabsføres?) Der må vel være et eller andet - der gør man ikke bare kan honorerer med naturalier for service ydelser hos private - eller?

Her beskrives det ikke som indberetning som honorar - men at blogger alligevel skal beskattes, uanset de bruger det de får for at skrive  - og med ord fra skat som at der er tale om udbetaling af vederlag for en tjeneste ydelse  og den slags skal man vel normalt indberette når man som CVR betaler en privat?

http://www.mx.dk/penge_erhverv/nyheder/story/21284523 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

mem hvilke regler gør sig så gældende for den slags byttehandler, bogføring-, skatte- og momsmæssigt?

Og gør det sig så også gældende hvis ikke bloggeren har et CVR nummer ?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:31

Hov havde ikke set Johns spørgsmål, svaret her vil vidst også svare på mit stillede spørgsmål :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:43

Ingen tvivl om at hvad en blogger modtager skal indgå i dennes regnskab. Der er jo netop ikke tale om en privat person i dette tilfælde. Der er tale om to erhvervsdrivende som bytter ydelser. Denne situation mener jeg ikke er omfattet af indberetningspligten i skattekontrolloven. Tværtom er det personernes eget ansvar at få det bogført korrekt i hver deres regnskab.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:11

Whiskey:
Ingen tvivl om at hvad en blogger modtager skal indgå i dennes regnskab. Der er jo netop ikke tale om en privat person i dette tilfælde. Der er tale om to erhvervsdrivende som bytter ydelser. Denne situation mener jeg ikke er omfattet af indberetningspligten i skattekontrolloven. Tværtom er det personernes eget ansvar at få det bogført korrekt i hver deres regnskab.

Der er jo to scenarier bloggeren har cvr nummer og bloggeren har ikke cvr nummer. 
Idet bloggeren i første omgang tilbyder mig en kontantpris for at skrive et indlæg om mig + omtale på sociale medier, er min tanke at hun derfor må være at betegne som erhversdrivende om hun har et cvr nummer eller ej. Sondringen må vel her være hvorvidt hun driver en registreret virksomhed eller en uregistreret hobbyvirksomhed?
Der må jo altså her være en målsætning fra bloggerens side om at tjene penge, i modsætning til hvis jeg bare uopfordret havde sendt en blogger en gave i håbet om at hun ville skrive om det. 

Min antagelse byggede også på denne side: http://www.compell.dk/jeg-er-blogger-skal-jeg-virkelig-beskattes-af-gaver
Her opstilles tre muligheder for bloggeren, ved at modtage varer som betaling for blogindlæg:
1. sort
2. Bloggeren opgiver markedsprisen til skat.
3. Bloggeren opretter virksomhed

Her forstod jeg altså her mulighed 2, som værende når bloggeren er "privat" og selv skal opgive. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26

Ja det er jo der spørgsmålet ligger. Må man som virksomhed betale en CPR person noget penge eller aktiver - uden at opgive det til skat, hvor jeg mener nej - uanset uregistreret hobbyvirksomhed

Her tilbyder blogger dig en kontnattpris for at skrive - og det vil for mig altid bedtyde indberetnings pligt fra CVR til CPR

Betaler man for ydelser til CPR så skal der indberettes - men lad os vente på Whiskey - for han ved tror jeg fakisk

vh John H

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:30

Whiskey:
Der er jo netop ikke tale om en privat person i dette tilfælde. Der er tale om to erhvervsdrivende som bytter ydelser. Denne situation mener jeg ikke er omfattet af indberetningspligten i skattekontrolloven. Tværtom er det personernes eget ansvar at få det bogført korrekt i hver deres regnskab.
men hvordan skiller man så  - hvornår er det en privatperson CPR og hvornår en erhvervsdrivende CPR - Jeg ville ikke være ganske tryg ved at tage fradrag uden indberetning - `? Hvornår er blogger privatperson og hvornår erhvervsdrivende der kan modtage honorar uden at CVR skal indberette det ved betaling til CPR mon?

Så vil logo der laves - websites der laves - oversættelser - osv - kunne betales fra CVR til en CPR uden indberetning til skat - da det altid så vil være en "erhvervsdrivende" - er det sådan du mener Whiskey

vh John H

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:32

Whiskey:

Skattekontrolloven skriver netop "andet vederlag for personlig arbejds- eller tjenesteydelse, når beløbet er B-indkomst og der efter merværdiafgiftsloven ikke skal svares merværdiafgift af beløbet."

Mener det mange gange er diskuteret herinde hvornår indberetningspligten indtræder, og er det ikke nærmere en diskussion som afgøres af om bloggeren er momsregistreret eller ej? En PMV er ikke engang nok til at undgå indberetningspligten.

Andet vederlag kan (efter min opfattelse) sagtens omfatte diverse varer og gaver som bloggeren modtager til gengæld for en personlig tjenesteydelse (som blogindlægget vel falder ind under)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:27

Jesper_nl:
Mener det mange gange er diskuteret herinde hvornår indberetningspligten indtræder, og er det ikke nærmere en diskussion som afgøres af om bloggeren er momsregistreret eller ej? En PMV er ikke engang nok til at undgå indberetningspligten.
ja sådan har jeg også fattet det hidtil - og bloggeren må som CPR som beskrevet jo ret klart ikke være momsregistreret. Er bloggeren det, er det jo helt klart bare en faktura fra blogger og så er den ikke længere - men er det en CPR uden moms i sagens natur - mener jeg udgangspunktet må være, at man betaler for en ydelse af denne privatperson, og at det vel udløser indberetningspligt når en CVR registreret betaler en privat honorar for ydelse.

vh John Hannover

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)