Hej Er der nogen måde hvorpå man i en personlig ejet virksomhed der kører VSO kan reducere den foreløbig betalt skat fra tidligere år, når man samtidig udbetaler mindre til sig selv end overskuddet i virksomheden? Jeg havde i første omgang forstået det sådan at når jeg i år udbetalte mig selv penge fra firmaet så ville den foreløbige betalte skat fra tidligere år blive modregnet og dermed reduceret istedet for at den udelukkende akkumulere hver eneste år. Så hvis jeg betalte en foreløbig skat af et overskud på 100.000 kr sidste år og i år hæver 100.000 kr så vil jeg få modregnet den foreløbige skat af de 100.000 kr fra sidste år og betale differencen op til min private skat i år, hvorved den foreløbige betalte skat går i 0, inden der igen i år bliver betalt en foreløbig skat af årets overskud, som så på ny ville kunne modregnes de kommende år. Men jeg kan forstå at det åbenbart ikke er sådan det fungerer hvorfor jeg undre mig noget over hvordan jeg så får nedbragt den foreløbige betalte skat og undgår den bare akkumulerer år efter år. |
kort råd - brug en økonomiperson med forstand på VSO til skat og regnskab - det er ikke spor let - men princippet i hvordan du havde forstået det er som korrekt - bare lidt mere kompleks måske end bare overskud og hævet - Jeg tror du vil spare meget bøvl ved at gi lidt for at få det gjort korrekt
vh John H