Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattepligt som udlandsdansker med udenlandsk registreret enkeltmandsvirksomhed, der sælger ydelser i Danmark?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Københaavn
Tilmeldt 10. Dec 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er dansker med bopæl i Wien, Østrig. Jeg skal starte en virksomhed, men har alle mine kunder i Danmark. 

Min tanke er derfor at oprette en virksomhed i Østrig for at kunne trække min rejseudgifter mm. fra i skat. Jeg er imidlertid i tvivl om jeg stadig vil være skatte- og momspligtig i Danmark når jeg i snit kommer til at opholde mig i København 4 dage om ugen. Er der nogen der har erfaringer fra lignende situationer. 

På forhånd tak og bedste hilsner

Kristian

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 1511
Fra  GrN.dk Skrevet kl. 08:39

Hej.

Kontakt SKAT, og optag eventuelt samtalen. Jeg har hørt, at det er sjældent man er heldig til at få noget på skrift fra dem. Det er tit sådan med SKAT, at man får forskellige ting at vide. Det kommer helt an på, hvilken medarbejder man får fat på. :-/

VH. GrN.dk

IT ++ GrN.dk - Flutter Mobil-Apps, Linux Servere, Webservere Litespeed, Wordpress, Drupal, Laravel, Systemintegrationer, Datakonvertering, Datahentning, Prototypeudvikling, Bash, R-Script, Python.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:05

Ikke at det gør den store forskel - men det er en 183 dages regel som udløser fuld skattepligt til Danmark om du er dansker eller udlænding...

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)