Hej jeg har pga. en travl og stresset dag ikke haft tid til at lave min AT opgave som skal afleveres imorgen, derfor vil jeg lige høre om der er nogle der kan hjælpe med lidt input, jeg skal svare på følgende spørgsmål: Hvordan har den spanske borgerkrig påvirket Spanien efter krigen?
Har indtil videre disse punkter:
1939-77 Francodiktatur
Den 19. april 1939 erklærede Francisco Franco sig som vinder af den Spanske Borgerkrig.
Med borgerkrigens afslutning udnævnte Franco sig selv til chef for den nye spanske stat.
Ca. 40 års militærdiktatur under Franco. Dvs 40 års politisk, kulturel og religiøs undertrykkelse af den spanske befolkning.
Spanien blev udenrigspolitisk totalt isoleret i Europa.
Total økonomisk krise, alt var ødelagt i landet og måtte søge hjælp udefra, hvilket betød afhængighed af de lande der hjalp dem.
En total udvanding af den spanske kultur. (Stort set alle kunstnere, forfattere, filmmagere etc. udvandrede eller flygtede fra Spanien til Frankrig eller lande i Sydamerika el. Mexico). Er der en der kan komme med flere punkter jeg kan bruge? Har virkelig brug for hjælp, undskyld at det er lidt off-topic. ps. det er nogle punkter jeg har fundet, så er heller ikke helt sikker på hvad der menes med "Spanien blev udenrigspolitisk totalt isoleret i Europa." - Det ville også være en kæmpe hjælp hvis en kan forklare hvad det betyder, undskyld jeg er så håbløs, men jeg brænder for iværksætteri, det her er for mig fuldstændig ubrugelig info. På forhånd tak!
|
HJÆLP til AT forløb - Konsekvenser i Spanien efter den Spanske borgerkrig
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
- 1
Side 1 ud af 1 (1 indlæg)