Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tvangsopløsning af mit firma - Skifteretten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Dec 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg står og skal i skifteretten i morgen med mit IVS selskab. Selskabet er sendt til tvangsopløsning, da jeg ikke har indleveret årsrapport. Det skal nævnes at det for os er helt okay at firmaet bliver lukket. 

Vi skylder ingen penge i firmaet, men har en del aktiver i form af hjemmesider. Disse hjemmesider er alle blevet bygget op af os selv, og vi har jo naturligvis betalt for hostingen til siderne. Vi vil meget gerne beholde de forskellige hjemmesider, og have dem mit privatejede virksomhed.

Mit spørgsmål går på, hvordan vi skal bære os ad med disse aktiver? Kan vi sælge dem til min privat ejede virksomhed?

Er der desuden noget man skal være opmækrsom på når man skal i skifteretten? 

Tak på forhånd!

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12931
Skrevet kl. 14:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

antonac:
Vi vil meget gerne beholde de forskellige hjemmesider, og have dem mit privatejede virksomhed.

Naturligvis kan du ikke sælge ting (hjemmesider) fra et selskab under tvangsopløsning, det er kun kurator der kan det.  Hjemmesiderne er ejer af det tvangsopløste selskab så dem kan du kun få fat i ved at købe dem fra konkursboet. Det er kurator du skal snakke med.

Tilmeldt 8. Dec 15
Skrevet kl. 14:23

Hej Ravn,

Tak for dit svar.

Nu har jeg ikke været i skifteretten endnu, så vil jeg ikke kunne gøre det inden jeg skal det?

Mvh

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 14:35

Har du ikke fået oplyst om der er udpeget en kurator ?  I givet fald kurator du skal lave en aftale med om at købe hjemmesiderne ud af boet. 

Forvent at kurator kommer en helt vanvittig pris, giv et lavt tilbud da siderne formodentlig ikke har nogen værdi for andre.

Tilmeldt 8. Dec 15
Skrevet kl. 15:24

Det har vi ikke fået oplyst nej...

Har du selv prøvet at være i skifteretten? Hvad er dine egne erfaringer i så fald? Vi føler os rimelig meget på bar bund. 

Vi har modtaget et brev hvor der står at vi skal medbringe årsregnskab og fortegnelse over anpartshavere. Er det virkelig det eneste vi skal medbring?

Mvh

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37

Der udpeges jo tidligst i morgen en kurator. Det vil sige at I stadigvæk selv har fuld rådighed over virksomheden i dag. Så der er i princippet ikke noget i vejen for at I køber jeres domæner ud til markedspris i dag. 

Tilmeldt 3. Feb 06
Skrevet kl. 15:38

antonac:
Har du selv prøvet at være i skifteretten?

jo men det var med for et Aps.  Om det er lidt anderledes for et IVS ved jeg ikke, men I skal da bare møde op med de ting i er blevet bedt om at medbringe.  Det hele foregår ret uformelt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46670
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:59

Man kan vel fastslå, uanset hvad, at hjemmesiderne har værdi for jer. Det svære er markedspris synes jeg, men da I jo vil købe, så har de jo en værdi

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)