Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det tilladt?!

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer!

Nu har jeg selv ærgret utrolig meget over de ærgerlige regler om rabatkoder - og hører så lige på en radiostation en reklame for en tøjbutik i Svendborg, mener jeg det var.

Hvis man sagde radioens navn ved kassen fik man 10% rabat, var budskabet. Det må de vel ikke? Ellers duer rabatkoden Amino vel også i en internetbutik :O

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:36

Da det er en kode til at få rabat = rabatkode, regner jeg stærkt med at det også er ulovligt :) 

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 19:54

Hvordan lyder de ærgelige regler om rabatkoder? ..Er nysgerrig :-)

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 21:18

Citerer lige Kristian Sørensen fra cygnet - fra en anden tråd (hvor gavekort også er med i spillet):

Rabatkupon og gavekort er to sider af samme sag, når det bruges i markedsføringsmæssig sammenhæng. Et gavekort må i udgangspunktet betragtes som værende gratis for modtageren. Modtageren kan bruge gavekortet som et generelt betalingsmiddel. Rabatkuponen er også gratis for modtageren. Rabatkuponen er dog typisk øremærket til køb af nærmere angivne varer eller ydelser eller betinget af et mérkøb ud over værdien af rabatkuponen.

Lovens ord siger: Der må ikke gives rabat eller anden ydelse ved brug af mærker, kuponer el.lign., der er stillet til rådighed af erhvervsdrivende forud for køb af en vare eller ved udførelsen af en tjenesteydelse.

Bestemmelsen i markedsføringsloven er formuleret meget bredt. Der henvises til ”rabat eller anden ydelser” og ”mærker, kuponer el.lign”. Selv om man kunne argumentere for, at der er en principiel forskel på en rabatkupon og et gavekort, så vil et gavekort i den konkrete situation falde ind under betegnelsen ”anden ydelse”. Et gratis gavekort øremærket til en specifik vare eller ydelse må alt andet lige betragtes som en rabatkupon i forklædning.

Det ville derfor næppe have gjort nogen forskel, om advokatfirmaet havde anvendt gratis gavekort i stedet for rabatkuponer.

Markedsføringsloven er ikke generelt afgrænset i forhold til e-handel og brugen af internettet som medie. Du skal derfor også tage højde for reglerne om markedsføring,  når du markedsfører dig via internettet.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)