Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn til timelønnet webdesigner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 19
Fra  Zantio IT Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg skal ansætte min første mand til at udvikle hjemmesider. Han er 19 år uddannet web-integrator (1,5 års uddannelse) og er igang med multimedia designer nu.
Han har efterspurgt 140kr i timen, er dette for meget?

Til info bliver han aflønnet på timebasis.

Hilsen simon

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Er han dårlig så er han for dyr, er han god så er han billig - umuligt at vurdere. Men som en freelance timesats i den branche, så kan det vel ikke blive billigere.

/Arco

Fra Gentofte
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 46
Fra  TriGemini Skrevet kl. 20:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Simon,

Qva hans begrænsede erfaring, betragter jeg det for en rimelig timepris. Men du nævner det selv mellem linjerne:  hans forventning er DKK. 140,-/timen.  Tilbyder du ham mindre, vil du enten ikke få ham med på "dit hold" eller stå med en medarbejder der ikke er tilfreds med sin løn (sådan én vil du risikere, forsvinder ved første givne lejlighed).

Vigtigst af alt:

  • Står hans kompetencer mål med hvad du søger?
  • Har du set eksempler på hans arbejde/evner?
  • Er han troværdig, pålidelig og én du vil kunne arbejde sammen med?
  • Dækker stillingen du tilbyder ham hans forventninger til arbejdet?
  • Finder du selv prisen rimelig?

Du kan formodentlig også forvente, at han efter endt uddannelse enten ønsker en højere timepris eller søger andre græsgange.  Du kunne også vælge, at give ham en lavere timepris kombineret med bonusordning for, at  øge incitamentet for at levere.  Personligt er min erfaring, at man ikke bør presse prisen - så heller finde en anden der er interesseret i den givne pris - ellers ender begge parter med at være utilfredse.

- Henrik

Fra Fredericia
Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 19
Fra  Zantio IT Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres feedback :)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)