Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms sjusk

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

hvad er reglerne omkring moms - hvis jeg ikke har angivet moms i et stykke tid? Afmelder skat virksomheden? Kan jeg undgå det eller oprette en ny på et tidspunkt?

Har prøvet at google reglerne, men ikke fundet noget konkret. 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 15:49

coachsoeges:

hvad er reglerne omkring moms - hvis jeg ikke har angivet moms i et stykke tid? 

Hvis du ikke angiver, laver skat som regel det der hedder en foreløbig fastansættelse af momstilsvaret, endvidere koster det som udgangspunkt minimum 800 kr. i gebyr hver gang de skal "hjælpe" dig med dette.

Når du så ikke betaler din skyld på skattekontoen (der hvor momstilsvar, gebyrer m.m. havner) så sendes din gæld til inddrivelse.

Derudover er der også noget personligt ansvar heri, hvis inddrivelsesenheden eller andre ligningsansatte hos skat vurderer at dine handlinger er strafbare, vil skat ligeledes kunne anmode om en straffesag.

coachsoeges:

Afmelder skat virksomheden? Kan jeg undgå det eller oprette en ny på et tidspunkt?

Skat afmelder først virksomheden fra momsregistrering som noget af det allersidste, så længe de vurderer du foretager momspligtige leverancer opretholder de som udgangspunkt selve registreringen.

I forhold til hvad du kan på et senere tidspunkt afhænger i høj grad af hvad der sker fremadrettet, hvor sløset du bliver ved med at være. Jeg kan ikke sige andet end, se at få foretaget indberetningerne bragt i orden, alt andet giver alt for mange problemer fremadrettet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:54

coachsoeges:
Kan jeg undgå det eller oprette en ny på et tidspunkt?
helt enig i Jespers svar. Nej de afmelder ikke kort fristet i alle fald - og slet ikke hvis det er personlig virksomhed hvor de har dig personlig at kræve penegne fra uanset hvad -

Kan du lave ny senere - ja - men hvis du er gået konkurs med en tidligere og har momsgæld over 50 t tror jeg det er - så vil de som oftest kræve, at du stiller sikkerhed for fremadrettet moms i den nye virksomhed

Check din skattekonto - check en virksomheds Eboks for rykkere og bod - og få bragt ting i orden med angivelser og få lavet betalings aftale

Du skrev for langt over et år siden andet lindlæg om en frygtelig bunke forskellig gæld - ikke dræbende hver især - men samlet helt uoverskueligt. Når du så nu har rodet hvad du selv kalder sjusk i moms ind - så gør dig selv en tjeneste - STOP alt der kan stifte ny gæld - og kom igang med al den gamle gæld, su, skat, moms, kreditorer osv. - Det holder ikke, at blive ved med at stifte gæld, for du ender i noget konkurs der vil ødelægge en masse for sig, og i RKI som i sig selv vil gøre det møg besværligt at drive virksomhed bankmæssigt. Rent ud - hank op i dig selv og beslut dig for at stoppe ALT der kan stifte ny gæld

vh og god vind med det - John Hanover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)