Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afståelse spørgsmål

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Skrev lidt tidligere i dag, men har Ikke fået svar endnu, så prøver igen :-)

Overvejer at købe en forretning. Sælgeren siger han vil sælge for 1kr i afståelse, resten af "afståelse" skal være "sort"...har det et eller andet betydning for mig når jeg skal sælge i fremtiden?

Tusind tak på forhånd!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:46

tja-  - Måske på din fortjeneste - / skat af fremtidig afståelse fra dig, til næste køber hvis du ikke selv vil betales sort når du sælger videre. -du vil så få en evt større fortjeneste til skat.

Dertil vil det kunne ha stor betydning, hvis der opstår uenighed og du jo ikke kan begynde at påberåbe dig mere end den 1 krone hvis du betaler kontant neden under bordet (sælger kan sige-  hvad venter du for 1 krone) - lige som du jo ikke skattemæssigt kan afskrive noget på afståelse hvis den er afskrivningsberetiget som omkostning - så det sorte er med dine beskattede penge. Endeligt kan der MÅSKE ske noget i forhold til udlejer - ved det ikke - OG hvis skat opdager du medvirker til skattesnyd, er det jo heller ikke en fordel.

vh John H

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 19:07

Tusind tak for dit svar!

Har faktisk ikke tænkt at det skattesnyd, men det er det jo!

Og hvis ikke jeg kan afskrive sådan en stor sum penge i opstarten, så kan det overhovedet ikke betale sig.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)