Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erstatningsansvar for forkert/manglende beregnet skat i Norge

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Dec 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg er lidt i tvivl om jeg kan/skal starte kampen mod VISMA i Norge i forbindelse med forkert udregning af min skat.

Her er historien kort fortalt;

Jeg havde et norsk enkeltmandsfirma i Norge (2014 - 2015), og betalte en skatterådgiver fra VISMA, for at løbende regne min skat ud.

Det har hun så gjort hver anden måned i 2014, hvori hun også regnede trygdeavgift, og jeg betalte skat hver anden måned cirka.

Nå men nu kommer vi så til problemet - hun laver min selvangivelse for 2014 (i 2015), og jeg får så en lille ekstraregning på 86.000NOK, fordi hun havde glemt at regne trygdeavgift samt topskat.

Jeg retter henvendelse til VISMA for nyligt og spørg dem om de har erstatningsansvar - De skriver så at det var en EDB fejl det med topskatten, og at det med trygdeavgiften må være pga nogle spørgsmål jeg stillede i 2015, jeg havde spurgt om noget angående overflytning af anciennitet til dansk a kasse i 2015.

Kan det være rigtigt at der intet er at gøre? Jeg mener de har regnet med trygde for hele 2014 - hvorfor skulle det så lige pludselig ikke være aktuelt for selve selvangivelsen? Samt at jeg har betalt for rådgivning/udfyldning af formularer m.m. 

Håber der er en der kan komme med et hint eller to.

Venlig hilsen

Allan Hansen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

For at få erstatning skal du have lidt et tab. Det har du ikke her, hvor du nu blot kommer til at betale, hvad du burde have betalt. Det der kan give erstatning er de omkostninger som deres fejl kan have medført - renter, gebyrer mv.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)