Hej - jeg er freelanceskribent og forfatter. Jeg håber det er okay, at jeg retter et spørgsmål til dette forum.
Spørgsmålet lyder:
Hvad er den billigste og nemmeste måde at modtage betaling for bøger solgt via min hjemmeside: paypal eller pbs?
Med Paypal satser jeg dog udelukkende på betaling via visakort. Men har "alle" ikke et visakort nu om stunder?
Baggrund:
Ved siden at mit daglige arbejde som kulturjournalist og filmanmelder skriver jeg børnebøger. På min hjemmeside præsenterer jeg mine børnebøger, som udkommer på diverse forlag. Jeg udgiver ikke selv. Men jeg kunne godt tænke mig, at have muligheden for at sælge mine egne bøger direkte. Omsætningen vil være yderst beskeden. Jeg gør det for at komme læserne i møde.
Jeg vil være taknemmelig for ethvert input. På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Morten Dürr,
Der er ingen tvivl om, at når man som dig henvender sig til danske kunder, så er den PBS aftale det bedste valg for dine kunder.
Men når du skriver at det vil være et begrænset salg, er det jo et svært regnestykke antal
Som udgangs punkt virker det set med en dansk forbrugers øjne bedst med en PBS løsning.
Din ulempe ved denne løsning er selvfølgelig at du har en omkostning på nogle hundrede kroner hver måned. Du skal betale PBS og en betalingsgateway.
Ved Paypal betaler du kun nogle procenter at hvert salg. Ulempen her er at du kun kan tage visa og de procenter du betaler er meget højere en det du betaler hos PBS.
Du kan jo vælge at starte med Paypal og så se det salg henover en periode, regne lidt på det og se hvilke reaktioner der kommer fra dine kunder.
Der er vist en del kunder som ikke køber noget hos dig fordi de skal oprette en konto hos Paypal for at købe - har jeg hørt herinde på Amino - men hvis du er klar til at leve med det, så er Paypal vejen frem :-)
Tak Mette - men skal man have konto hos paypal for at købe? Jeg har ikke brugt Paypal særligt meget. Men den anden dag downloadede jeg en pdf-fil med en artikel fra et tidsskrift. Her betalte jeg med Paypal, dog uden at oprette konto.... tror jeg nok. Mener blot jeg skulle indtaste mine oplysninger mht. navn, adresse samt visa.
Bedste hilsner - Morten
Der er vist en del kunder som ikke køber noget hos dig fordi de skal oprette en konto hos Paypal for at købe - har jeg hørt herinde på Amino - men hvis du er klar til at leve med det, så er Paypal vejen frem :-)
Held og lykke
Mette
Jeg mner bestem, at Paypal har en betalingsløsning hvor man kan betale med VISA uden at skulle oprette en konto først.
/martin
Ferie i Grækenland til sommer? Overvej Sifnos - en autentisk og charmerende perle i Det Græske Øhav. Tjek denne rejseguide: Sifnosguide.dk
Hej igen - nu har jeg lavet mit hjemmearbejde lidt bedre. Der findes åbenbart indtil flere Paypal løsninger. Den som hedder "express checkout" kræver log in af kunden. Men andre mere løsninger, såsom deres e-mail payment, gør ikke. Det ser fornuftigt ud. Jeg giver det et forsøg!
PayPal kan oprettes så kunden betale med kort uden at oprette konto. Betalingen for kunden er nøjagtigt så nemt som PBS.
Eneste ulempe er at PayPal kun informerer undervejs i købet på engelsk.
Du kan have PayPal oppe i løbet af ca. 10 min. Opret din konto og sæt deres knap ind på siden - færdigt arbejde.
Oprettelse af adgang til din bankkonto er lige så let. Kan kun anbefales selvom det er lidt dyrere i gebyrer men du sparer investeringen fra start og kan altid oprette PBS når du ser om det kan bære sig økonomisk.
PBS kan tage op til 8 uger for godkendelse og det er mere besværligt.
Bruger det selv på kids-domain.dk det fungerer udemærket både med Visa/Dankort og MasterCard. (kan kun ses når du opretter en konto på siden og opretter en annonce)