Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gør det rundturene mere brugervenlige?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Indlæg ialt: 4506
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 09:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet på en ny feature der skal gøre mine interaktive rundture mere brugervenlige, men før jeg lancerer det officielt vil det være fantastisk med jeres feedback.

Prøv at gå ind på følgende link:
http://www.wideeyes.dk/temp/dif/tour/index.html 

Normalt bevæger man sig rundt i billederne ved at holde musen inde og "trække" i billedet. Det er nu ikke længere nødvendigt. Nu bevæger billedet sig automatisk når man flytter på musen.

Jeg har lavet et "dødt" område inde i midten hvor der ikke sker noget. Størrelsen på det "døde" område kan tilpasses.

Er dette en forbedring af rundturen? Gør det navigeringen mere intuitiv? Eller er det forvirrende?

I kan også se rundturen uden den nye feature her:
www.wideeyes.dk/tours/visitdenmark/dif/tour/index.html

Jeg glæder mig til jeres feedback.

Hilsen Morten

Fra Århus
Tilmeldt 26. Aug 06
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 13:31

Jeg kan bedst lide det du kalder "den nye feature". Den anden er mere "levende" og jeg har svært ved at styre tempoet. "Den nye" bevæger sig mere jævnt og billedet virker mere klart.

Hilsen Louise E

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 14:21

Jeg vil også helt klart holde på den nye metode som den bedste.

Jeg har dog et par forslag til forbedringer.

• Det kan være svært at se, hvad man skal foretage sig, så måske bør der være en lille vejledning? Den kunne evt. vises sammen med transfer-animationen, eller i mens billedet fader ind.
  • Derudover ville det være rigtig godt hvis musen ændrede ikon, når man bevæger sig ud af det døde område. Det vil gøre det lettere at se, hvad det er der foregår.

Men ellers et fantasisk flot koncept til præsentation. Jeg håber der er nok, der vil betale dig for at lave dem!

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:33

Hej

Tusind tak for jeres respons. Min største bekymring er at det vil være for forvirrende at billedet stadig bevæger sig når man skal op og vælge nyt billede øverst til højre.

Morten Ellegaard Larsen:
Det kan være svært at se, hvad man skal foretage sig, så måske bør der være en lille vejledning? Den kunne evt. vises sammen med transfer-animationen, eller i mens billedet fader ind.

He he. Jeg er glad for at du nævner det - for denne feature er med i den endelige version. Pt. består den af en info boks der popper op med forklarende ikoner og tekst - så man ved hvordan man bevæger sig rundt. Spørgsmålet er om det måske skulle suppleres af en kort speakerstemme der forklarer det - men utrolig mange ser sådanne præsentationer når de er på arbejde hvor chefen ikke må vide hvad de laver. Og så er lyd ikke en god ting *g* 

Faktisk kan du se info boksen hvis du vælger "hjælp" knappen i kontrolpanelet.

Morten Ellegaard Larsen:

Men ellers et fantasisk flot koncept til præsentation. Jeg håber der er nok, der vil betale dig for at lave dem!

Tusind tak.
Som alt nyt, så er det noget markedet lige skal vende sig til, men jeg er ved at have nogle gode aftaler i hus der gerne skulle hjælpe på omsætningen. Så 2008 bliver et spændende år :)

Hilsen Morten 

Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 14:34

Helt klart den nye.

Jeg ville dog vælge at ændre på brugerns cursor når den kom uden for det døde felt - feks til en pil, der peger i den retning man er på vej imod!

Derudover synes jeg du bør sørge for, at når man har en af menuerne åbne, så flytter den ikke længere på billedet. rimelig træls hvis man render rundt inde i en menu og når man kommer tilbage er der bare blå himmel :)

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 14:47

Mattias Skovhøj:
Jeg ville dog vælge at ændre på brugerns cursor når den kom uden for det døde felt - feks til en pil, der peger i den retning man er på vej imod!

Det foreslog Morten også - så det må jeg finde en løsning på :)

Mattias Skovhøj:
Derudover synes jeg du bør sørge for, at når man har en af menuerne åbne, så flytter den ikke længere på billedet. rimelig træls hvis man render rundt inde i en menu og når man kommer tilbage er der bare blå himmel :)

God pointe - det fikser jeg.

Den "dybe" tallerken skal jo heldigvis kun opfindes første gang - og så kan de samme elementer bruges igen & igen.

Herudover forventer jeg at lave et teksfelt så kunden har mulighed for at fortælle om lokalets facliteter. Det bliver nok nede i venstre hjørne og kommer til at virke lidt ala når man klikker på "vælg billed"

Tak for din feedback.

Hilsen Morten

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 15:07

For alt i verden - INGEN LYD!

Jeg er dødtræt af sider, der begynder at tale til mig, mens jeg surfer. Det sker gerne med folk på kontoret, en fjernsupport i telefonen - og så er lyden skruet pænt op fordi jeg lige har hørt et fedt nummer i radioen! Det kræver ikke megen fantasi at fornemme i hvilken retning mit humør går...
 Jeg har ingen chef der brokker sig over utidig surfing, men unødvendig lyd vil jeg altså ikke have noget af. Af samme grund kan jeg heller ikke fordrage den nye form for reklame-blokke, der begynder i det øjeblik man farer hen over dem med musen. De får altså ikke nogen af mine penge af den grund, det kan jeg godt sige dig.

Hvis ikke det kan gøres med ikoner, så skal du finde dig en anden grafiker! De eneste der ville have gavn af en talt forklaring er svagtseende eller blinde - og de hører jo ikke lige til den vigtigste målgruppe for det her projekt, vel?

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 18:01

Hej Morten

Jeg kan godt forstå dit forbehold for lyd - men det kan altså være møg effektivt :) Omend måske som et tilvalg.

Tak for feedbacken. Jeg skriver når jeg er nået videre - jeg vil meget gerne have lidt løbende respons så jeg afleverer så godt et projekt som muligt :)

Hilsen Morten

p.s. Mht. størrelsen af det "døde" område. Er det passende? Skal det være mindre/længere?

Hilsen Morten

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:36

Fed feature, Morten.

Størrelsen på det døde område er fint - i hvert fald, når jeg sidder i full screen på min 15.4" bærbare. Jeg har ikke prøvet den på den store skærm derhjemme endnu. Du får lige en melding, hvis det føles anderledes.

Lyd skal være et aktivt tilvalg. For du har helt ret i, at lyd kan noget, som billeder ikke kan. Men din billedkommunikation på nettet må ikke være afhængig af lyd - for højttalerne er nemlig ofte slået fra - eller skruet for højt op. Det kan også være, man er ved at høre en CD, som så bliver afbrudt eller endnu værre hakket i stykker (lyden altså). Måske har man noget webradio gående i baggrunden.

mvh Hans

Fra Roskilde
Tilmeldt 24. Aug 06
Fra  Istol.dk Skrevet kl. 16:01

Typisk

Det er jul, og alle har travlt - åbenbart også kunderne. Så imens jeg venter på godkendelse af billederne fra kunden, så har jeg leget lidt mere med billederne.

Efter jeres respons  er den nye feature nu indtil videre standard i alle projekter. Jeg har tilføjet en begrænsning så billedet ikke roterer når man vælger et nyt billede, eller går ned på kontrolpanelet. Herudover er der implementeret en lille feature der gør at de efterfølgende panoramabilleder automatisk loader mens man ser det første - og så er der kommet en info boks med in i hvert panoramabillede hvor kunden kan skrive lidt om lokalernes faciliteter.

Skriv gerne hvad I synes - hvis der er noget der er værd at kommentere.

Hilsen Morten

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)