Goddag aminoer, jeg har hyret en freelancer på getafreelancer.com, han har fået 60 bedømmelser med 10 ud af 10, også har han fået 3 bedømmelser fra 1 - 3. Vi begyndte vores aftale for 5 dage siden, og vi havde aftalt en deadline på 14 dage, men de ting som bekymre mig er at han ikke overholder de aftaler vi laver, i forgårs lovede han at vise mig noget af det han havde lavedet, men han lukkede ud 5min efter og jeg hørte intet fra ham igen den dag, også aftalte vi igår at han skulle lave designet færdig til idag, og jeg skulle betale ham halvdelen, men han kom aldrig online idag igen.... Mit største problem er at hvis vi siger han laver designet også ligepludeselig når han har gjort det fortæller at han ikke kan lave den ønskede programmering (Det gjorde han nemelig ved en af de bedømmelser han har fået 1-3 ved) så står jeg med et design som jeg faktisk intet kan gøre ved. Skal jeg vente de 14 dage og se hvad der sker, eller hvad ville i gøre? Mange tak.
Jaaaah, det hurtige svar ville være... brug Projektopslag.dk *hehe* ;) Eij, kunne ikke dy mig... sorry..
Det er uhyggelig vigtigt at I har en kontrakt, hvor der præcist er angivet hvilke kriterer jeres designer skal opfylde for at han får sin betaling. Her ville deadline være en rigtig god måde at hænge betalingen op på, så han bliver nødsaget til at overholde dem.
Personligt ville jeg nok trække mig ud... da det er åbenheden omkring deadlines der er det vigtigste, og det personen ikke umiddelbart ser ud til at have. Det er vigtigt at I kan følge med på sidelinien og hele tiden bliver opdateret på problemerne. Skulle en enkelt deadline smutte gør det knap så meget, hvis I ved det på forhånd og kender omstændighederne fra freelanceren selv.
Men har I ikke konfronteret ham med problemet endnu, sååårh kan det være måden han arbejder på er blevet accepteret før, og så gør han som det passer ham. Så giv ham en opsang, og ellers er det måske værd at smede på en backup designer der kan træde til.
Til at starte ud med, er der som ikke noget som helst af det der er dummy-data... Bare fordi at vi selv har mange projekter, er det jo ikke ens betydende med at de er falske? Vi vil rigtig gerne have folk til at byde sig til på disse projekter, da vi ønsker at arbejde med flere emner og vi skal ud over grænserne.
Bl.a. vores sprogprojekter har fået en del henvendelser.
Men det visuelle problem er desværre - at det kommer til at virke tomt... De projekter der indtil videre er kommet op, har haft korte levetider - da projektudbyderne ret hurtigt finder de rette kandidater. Vi har haft en projekt med en deadline på 2 dage, der blive løst til tiden. Vores mindre website projekter har haft helt op til 19 ansøgninger på 10 dage.
Tak fordi du spurgte, det er bedre at forklare det - hvis folk skulle tvivle :)