Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af privat udlæg

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har været til et kundemøde og har i forbindelse med rejsen haft en række udgifter som er betalt med mit private betalingskort, svarende til:

- Storebæltsforbindelsen t/r
- Parkering
- Mad

Mit spørgsmål går på hvordan dette skal bogføres i E-conomic og om jeg kan få fradrag for alle 3 udgifter.

1) Skal jeg samle udgiften på et bilag på kontoen "Rejseudgifter"?
2) Skal jeg bruge kontoen "Mellemregning" og skal beløbet evt. fordeles ud på flere forskellige konti?

Hvilke konti skal debiteres og krediteres? Og skal jeg så bare overføre det samlet beløb fra min firmakonto til privatkonto?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:45

Kast20:

1

Storebæltsforbindelsen t/r

2

- Parkering

3

- Mad

Ja de vil du ha fradrag for hvis dett er under rejse som du beskriver det.

1 Storebælt og hvidpladebil som jeg går ud fra - ikke momsfradrag uanset det evt er med på bon

2 Faktisk slet ikke fradrag for parkering som er med i statens takster du får i fradrag - men jeg vil ikke afvise mange tager det alligevel (uden moms). Det er dog med i de 3,70 man modtager så korrekt er, at ikke tage den bon med, den er som benzin og andet noget man selv betale og så får man statens takst

3 mad kun kvart momsfradrag - men ellers fradrag

Du har derfor brug for henholdsvis konto uden moms for 1 + 2 - rejseomkostninger - og så konto med kvartmoms for bespisning. Jeg vil tro programmet har en konto med kvart moms

Modkonto - mellemregning - og så bogfører du det samlede fra mellemregning til dig selv via bank næste linje

Statens takst 3,70 - får du som fradrag hvis det er personlig virksomhed  og udbetalt hvis det er selskab - med skatte indberetning HVIS du samtidigt har reel løn http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html 

vh John Hannover

Tilmeldt 30. Oct 13
Indlæg ialt: 65
Skrevet kl. 17:22

Hej John,

Tak for svar. :-)

Hvor mange bilag er der behov for med den opsætning? Jeg har forsøgt at gøre det på 3 bilag således:

Bilag 1 - Storebælgsforbindelsen + Parkering:

- Rejseudgifter (konto uden momskode) - DEBET - Mellemregning (modkonto)

Bilag 2 - Mad:

- Restaurationsbesøg (konto med momskode REP og sats 5,26) - DEBET - Mellemregning (modkonto)

Bilag 3 - Overførsel til privat bankkonto:

- Mellemregning (konto uden momskode) - DEBET - Bankkonto (modkonto)

Jeg bruger som du kan se DEBET på alle 3 bilag.

Resultatet:

- Med bilag 1 og 2 bliver minussaldoen på Mellemregning større.
- Med bilag 3 bliver både saldoen på min Bankkonto og Mellemregning mindre.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:01

ser fint ud som jeg lige ser det

vh John H

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)