Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Cigaretter fra udlandet

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Dec 10
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fundet nogle webshops som sælger cigaretter og spiritus med lav afgift til bl.a. danskere. Webshoppene ligger typsik i østeuropa (EU). Er dette lovligt ? Og hvem er skyldig hvis det bliver opdaget? firmaet der sælger eller privatpersonen der smugler ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:20

begge vil kunne straffes helt klart. 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Dec 10
Skrevet kl. 18:21

Basere du dette svar på jura eller formodninger? For der er jo en del webshops fra Polen osv der sælger told og momsfrie cigaretter til EU borgere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 18:38

Flat*s:
For der er jo en del webshops fra Polen osv der sælger told og momsfrie cigaretter til EU borgere.

Det lyder nu lidt mærkeligt for sælger har pligt til at opkræve Polsk moms på varen, Mener at alkohol afgiften er den samme i hele EU.  Så det lugter langt væk af svindel såfremt varen sende fra EU.

Tilmeldt 1. Dec 10
Skrevet kl. 16:06

Her er det svar jeg fik af en advokat.

Det er lovligt at oprette en webshop der sælger cigaretter. Men princippet om varernes fri bevægelighed i EU er en myte. Tobaksvarer er undtaget fra dette princip.

Det er ikke noget problem for sælgeren at handle med tobaksvarerne. Men køberne vil være i myndighedernes søgelys. Hvis køberne ikke indberetter deres køb (og udsætter sig selv for beskatning), så kan de komme i klemme.

Du kan roligt gå ud fra at der allerede findes webshops der sælger tobak på tværs af grænserne. Det kan du selv undersøge. Så længe køberne ikke bliver opdaget af myndighederne er det ikke noget problem. Men hvis myndighederne opdager, så er køberne i farezonen for bøder.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)