Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

webshop

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 11. Dec 07
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

hej 

jeg har for et par dage siden skrevet et indlæg ang. opstart af webshop og er ikke rigtig blevet klogere på om jeg skal få en til at lave siden for mig eller jeg bare skal købe en standard webshop på eksempelvis dandomain?

det skal lige siges at jeg ikke er den store IT-haj og leder derfor efter en let platform som er nem at vedligeholde for, at komme igang?

hvad vil jeres råd være til ovenstående og hvad er jeres erfaringer med standard webshops?

Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 08:01

calzaghe:

jeg har for et par dage siden skrevet et indlæg ang. opstart af webshop og er ikke rigtig blevet klogere på om jeg skal få en til at lave siden for mig eller jeg bare skal købe en standard webshop på eksempelvis dandomain?

Det vil jo altid være svært for os at træffe en beslutning for dig - det kan du kun gøre selv!

Men udfra din beskrivelse her, så vil jeg da anbefale dig et kompromis: Køb en webshop hos dandomain eller lignende og få en erfaren til at starte den for dig.

Så får du startet på den bedst mulige måde uden at være bundet til leverandør. Du kan senere overtage al vedligeholdelse - eller du kan udlicitere mere og mere, hvis du bliver så ovenud tilfreds med din hjælper.

Det er altid nemmest at købe en standard løsning af en stor udbyder. Du er mere sikker på at tingene fungerer, at der er rimelig support, at virksomheden også eksisterer om et år eller to - men du har ingen garanti. Med den lille udbyder, der har udviklet sit eget shopsystem får du en stor grad af tilpasning - men det har du ikke brug for, for du ved ikke hvad du vil have.

Vælger du en standardshop som f.eks dandomains eller noget bygget på opensource-produktet OsCommerce er du temmelig sikker på at kunne finde en anden hjælper senere, hvis kemien eller samarbejdet bare ikke virker.

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 08:09

det kommer helt an på dit budget...

dandomain og scannet er gode hvis budgettet er max 1000 kroner i måneden og en hurtig start...

programmerede webshops er en del dyrere og vil tage længere tid... men så er der heller ikke den månedlige betaling... så vil du køre i 10 år, så kan det måske betale sig at få den programmeret (men der kommer så også vedligehold etc)...

dandomain er nem at gå til og du kan selv ligge produkter og den slags ind.... måske du skal vælge en blanding, få webshoppen designet af en professionel til dandomain eller scannet, eller hvad designeren nu tilbyder...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:59

Hej

Jeg kan kun anbefale dandomain, da det er nemt at bruge og intet kræver af programmering eller installering, du ringer bare til DanDomain og vupti et styks webshop, hvis du har brug for hjælp så ved vi alt om DanDomain webshop

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 10:07

Jeg vil sige at det helt kommer an på dit ambitionsniveau i forbindelse med lanceringen. Man får naturligvis ikke en amazon lignende løsning for 500 Kr på måned.  Og omvendt, hvis du ikke regner med at skulle gå fuld tid i din shop til at starte med så ville det jo nok være overkill at bruge nogle få hundrede tusinde på en shop.

Lige en sidste detalje, nu ved jeg ikke hvad du vil handle med, men hvis der er noget specielt i den henseende skal du nok være opmærksom på at de fornødne funktionaliteter er inkluderet i den løsning du køber. F.eks. hvis du vil sælge sko online og størrelsen bestemmes ud fra at folk lige tager et målebånd og finder ud af hvor lang, bred, osv. deres fod er, så vil det nok være hensigtsmæssigt hvis der er en funktionalitet hvor målene kan indtastes samt at systemet kan parer målene med de faktiske størrelser der er på lager. Og sådan er der jo et hav af muligheder for at sælge produkter på anden måde end ved at indtaste en kvantitet. 

Mvh Peder 

Fra Aalborg
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 09:22

Hej

Det er jo også svært, da der findes så mange muligheder og dermed også mange begrænsninger. Alt hvad det kommer and på er hvad du vil og hvordan du vil have det.

Vi har arbejdet med systemer fra Syncron, DanDomain, Scannet, VpASP, og endu større webshop som er så tæt på perfeection som de nu kan komme.

Derfor er det dig der skal diktere hvad du vil og jeg vil lytte efter og hjælpe dig med at finde frem til det du har behov for.

Skriv eller ring til mig så kan vi komme videre derfra. 70 20 11 04 > Spørger efter Robert

/ Robert Radut rr@webia.dk www.webia.dk 70 20 11 04
Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:59

Hej Calzaghe.

Modasat de fleste herinde, mener jeg IKKE en Dandomain shop eller ligende er vejen frem. Jeg synes design skal vægtes, det gælder om at holde folk i den posetive stemning der gør at de køber ens vare, og ikke bare vise dem over i en eller anden død syg shop der ligner alt andet. Min holdning, jeg ved mange er ueninge.

Hvis det er grundet bugetet, kan der spares andre og bedre steder end på designet.

Nu skriver du det her med vedligehold, de fleste af dem jeg kender inden for branchen kan presse til også at lever dette for at få ordren. Mig selv inklusiv.

Hvis dette skulle give anledning til spørgsmål, må du endelig ringe eller skrive.

Emil

www.24i.dk

emil@24i.dk

88 20 28 36

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:58

Hej Emil

Der er da absolut ingen grund til at fravælge DanDomain pga. de design muligheder som ligger i systemet, da man idag kan lave de vildeste designs i systemet, vi har endnu ikke haft et designkrav fra vores kunder som vi ikke har kunnet efterleve.Angel

Tilmeldt 18. Dec 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:07
Hej Henning.Det er bare min holdning.. Dem jeg har set variere aldrig så meget at jeg ikke kan se hvad det er, og da design er langt den billigste del af sådan et projekt, synes jeg det er et forkert sted at sparre...Det er bare min holdning, jeg stille på ingen måde spørgsmål ved hvorvidt i er i stand til at lave et tilfredsstillende stykke arbejde for jeres kunder.God Jul.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)