Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

OPSTART AF VIRKSOMHED (webshop)

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Nov 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle!

En veninde og jeg vil gerne oprette en hobbyvirksomhed, hvor vi ikke satser på at tjene mere end 50.000 kr. på en årlig periode, og derved ikke skal oprette CVR nr. og alt det med moms

Vi har tænkt os at sælge smykker accessories osv. som vi impoterer fra eBay til en lav pris, og sælger det dyrer, og derved får en fortjeneste.

Dog ligger jeg inde med et par spørgsmål, som jeg ikke rigtige er sikker på, og håbede derfor der var en venlig sjæl der ville hjælpe mig. 

- Skal jeg være særlig opmærksom på nogle retningslinjer omkring import af smykker (uægte, men ikke kopivarer)?

- Hvilke omkostninger giver det mig at have en webshop

- Er det muligt at bruge mobilepay istedet for at skulle bruge penge på en 'betalnings getaway'?

- Og jeg er klar over at jeg skal indberette min indtjeneste til Skat (snakker med dem i morgen), men skal jeg andet?

- Hvis jeg har glemt andre relevante ting, så må I meget gerne sige til!

Håber I kan hjælpe os idet vi selvfølgelig ikke vil gøre noget "kriminelt". På forhånd tak! :-)

Mvh Pernille

Fra Haslev
Tilmeldt 7. Oct 14
Indlæg ialt: 91
Skrevet kl. 16:05

Hej Pernille.

I skal huske i skal være importregistreret, hvis i skal importere varer uden for EU med videresalg for øje. :)

Mvh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

Pernullew:

1

- Skal jeg være særlig opmærksom på nogle retningslinjer omkring import af smykker (uægte, men ikke kopivarer)?

2

- Hvilke omkostninger giver det mig at have en webshop? 

3

- Er det muligt at bruge mobilepay istedet for at skulle bruge penge på en 'betalnings getaway'?

4

- Og jeg er klar over at jeg skal indberette min indtjeneste til Skat (snakker med dem i morgen), men skal jeg andet?

5

- Hvis jeg har glemt andre relevante ting, så må I meget gerne sige til!

1

Ja i høj grad- Du ansvarer for kopivarer helt alene - og i øvrigt også for skadeligt indhold - for højt nikkel osv - det er ligemeget hvad leverandøren siger - ansvar er dit http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html

2

Det kan man ikke svare på - hvad koster en butik- Magasin er dyrere end en lille kiosk. Du kan regne med domæne og webhotel et par tusinde + webshop skal laves - fra 4000 til 20000 formentlig - dertil omkostninger til firmaet  - forskelligt fra virksomhed eller selskab - se http://johnhannover.blogspot.dk/2015/09/hvadkosterfirma.html

3

Ja mod mobilepay erhvervsaftale- men mange kunder hopper ud af kurven hvis det er din eneste mulighed

4

Ja føre regnskab efter regnskabsloven - og overholde grænse for momsregistrering - indberette forskud og udvidet selvangivelse med regnskabstallene

5

importregistrering lovpligt ved import fra uden for EU - men gratis

Du kan nok med fordel ofre lidt på min E.bog Jeg vil være SELVSTÆNDIG i link som gennemgår stiftelse-  og masser af simple krav- skat og moms og andet, i let læst form, både for personlig virksomhed I/S, som jeg tror du lægger op til at ville ha - og for selskaber som IVS og ApS - de offentlige krav m-m-- lige som den gennemgår livsvigtige ejeraftaler i I/S eller i IVS og ApS - Så får du skaffet dig din basis viden og har den også som opslag

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:51

Hejsa Pernille

Som du kan se af John's svar så er der en masse ting som du skal være opmærksom på, og oven i det kommer hele returprocessen mm.

Så hvis du går ind i dette med en intention om ikke at tjene mere end 50.000, så vil de penge hurtigt blive "ædt" op - hvis jeg var dig ville jeg nok vælge enten at gå "all-in", blive momsregisteret og tjene væsentligt mere, eller simpelthen droppe ideen igen.

Der findes selvfølgelig billige og enkle webshop løsninger som i vil kunne anvende, men det er ikke her at jeres udfordring og risiko ligger - den ligger i alt det uden om.

//Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:54

Morten Hjorth Nielsen:
Så hvis du går ind i dette med en intention om ikke at tjene mere end 50.000
omsætte - sælge for - Registrering skal ske når det er åbenlyst man vil komme over 50 t på enhver 12 mdr periode-  i OMSÆTNING som sikkert også er det du ville skrive - ikke tjene

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:02

Cookie - John Hannover:
 i OMSÆTNING som sikkert også er det du ville skrive - ikke tjene

Yep, selvfølgelig - undskyld forvirringen