Hej alle! En veninde og jeg vil gerne oprette en hobbyvirksomhed, hvor vi ikke satser på at tjene mere end 50.000 kr. på en årlig periode, og derved ikke skal oprette CVR nr. og alt det med moms. Vi har tænkt os at sælge smykker accessories osv. som vi impoterer fra eBay til en lav pris, og sælger det dyrer, og derved får en fortjeneste. Dog ligger jeg inde med et par spørgsmål, som jeg ikke rigtige er sikker på, og håbede derfor der var en venlig sjæl der ville hjælpe mig. - Skal jeg være særlig opmærksom på nogle retningslinjer omkring import af smykker (uægte, men ikke kopivarer)? - Hvilke omkostninger giver det mig at have en webshop? - Er det muligt at bruge mobilepay istedet for at skulle bruge penge på en 'betalnings getaway'? - Og jeg er klar over at jeg skal indberette min indtjeneste til Skat (snakker med dem i morgen), men skal jeg andet? - Hvis jeg har glemt andre relevante ting, så må I meget gerne sige til! Håber I kan hjælpe os idet vi selvfølgelig ikke vil gøre noget "kriminelt". På forhånd tak! :-) Mvh Pernille |
Hej Pernille.
I skal huske i skal være importregistreret, hvis i skal importere varer uden for EU med videresalg for øje. :)
Mvh Mads