Har for nylig fået hjemmesiden åbnet for norge og sverige..
Men er slet ikke tilfreds med trafikken der kommer derovre fra..
P.t. annonceres der kun via google adwords (på det danske marked selvfølgelig også flere andre steder).
På det danske er der ca. 15.000 visninger og en CTR på 4% om ugen. Men på det norske er tallet 3.500 visninger og CTR på 1%. Det svenske har 8.500 visninger og 1,4% CTR..
Tror simpelthen ikke på at interessen er så markant lavere deroppe..
Har selvfølgelig fået oversat både annonce og søgeord.. Hvad den lave CTR skyldes er jeg ikke helt klar over, men kan have noget at gøre med en lavere gns position. Det jeg ikke forstår er den lave trafik. Kan sikkert være fordi der bruges en masse ord, som man slet ikke bruger herhjemme og derfor ikke er kommet med da mine danske søgeord blev oversat??
Nogen der har forslag til hvad jeg bør gøre? Vil gerne have trafikken skudt i vejret - specielt i norge..
Det kan være en ide at få et mediebureau til at lave det for dig? enten en med base i DK som har inhouse resourser til at oversætte.
ellers kan du tage kontakt til et bureau i sverige. hvis du går på google.se er og skriver "adwords" er der rigeligt med udbydere. men husk at tjekke firmaets omdømme ved at søge på domænenavne og på navnene bag firmaet, på google.se
Der er flere firmaer der sætter kampagnen op, mod betaling, hvorefter du selv skal vedligeholde kampagnen. men man skal lige spørge sig selv om man så ikke bare skal forsøge sig frem med nogle forskellige ord i stedet for at betale for at nogen laver det, hvor man typisk betaler mellem 5-7.000 kr. uden et eneste antal kliks. her får man ofte en analyse med, men hvis man allerede ved det virker...?
Du kan også vælge et bureau der konstant vedligeholder og optimerer på kampagnen.