|
En lille opfølgning. Jeg har skrevet en børnebog: Philip Phims Fantasier (udkom med "Hvad er det lige med os kvinder? På forlaget Medusa i 2003) Men har denne gang som tidligere skrevet, valgt at iklæde mig et par nosser og udgive bogen selv på eget forlag. De sidste 4 illustrationer er ved at blive tegnet, herefter skal de farvelægges. I morgen og tirsdag skal jeg i studie og indspille lyd cd´en som skal høre med den fysiske bog (lyd cd´en vil også kunne købes alene via webshop) Forlaget er oprettet: Forlaget SYNTAKS - domænet www.forlagetsyntaks.dk er købt og mangler nu bare at blive sat op med webshop hvor bogen skal kunne købes direkte fra (derudover selvfølgelig også salg via boghandlerne samt forhåbentlig en supermarkedskæde som Bilka eller Føtex). Jeg har bestilt og modtaget mine ISBN numre. Logo er færdig. Jeg har bestemt mig for hvem der skal lave min pressemeddelse når tid er, samt bestemt mig for distributør af bøgerne til boghandlerne. Så langt, så godt... Men tilbage er stadig en del. Jeg er endnu ikke blevet helt klog på HVORDAN jeg får omsat den pdf der skal sendes til trykkeriet, til en e-bog der er professionel med bladrefunktion, printbegrænsning og hvad dertil hører. Derfor vil jeg meget gerne høre og have hjælp fra andre aminoer der sælger e-bøger fra egen webshop. How to do? Jeg er helt og aldeles pc mongol, så alverdens indviklede links til diverse opslag som udover at det står på engelsk også er fagsprog.... hmmm ja, lad mig sige det som det er, jeg foretrækker at få den skåret ud i pap, enkelt og simpelt, eller i hvert fald så jeg kan servere den for hende der skal sættes webshoppen op:-) Hvis nogle skønne aminoer også har nogle gode kontakter til at komme indenfor hos indkøberne hos boghandlerne som måske kan sikre bogen eksponering i deres kataloger (ja jeg tror på min bog er interessant nok til at komme i børnehøjde på "første" række). Ja så kommer der med garanti flere spørgsmål når jeg kommer lidt længere i processen, so I´ll be back, men indtil da vil jeg blive noget så finurligt begejstret hvis der er nogle der vil dele deres erfaringer:-) Kh, Malene
|
Drop alt hvad der hedder begraensninger, det er noget rod og er kun til gene for kunden. Jeg ville, hvis jeg var dig, tage det navn brugeren taster ind naar han/hun betaler med dankort, og skrive det oeverst i e-bogen.
"Denne e-bog tilhoerer 'Mikkel C.M.Christensen'" tilfoej f.eks. "og maa kun benyttes af samme" eller med lidt humor "Fundne kopier bedes afleveres til..."
Det er efter min mening langt den mest fornuftige maade at "kopisikre" paa, ja siden kan kopiere men alle kan se hvem den "skyldige" er og du vil til enhver tid kunne spore tilbage med et eventuelt saganlaeg. Det betyder ogsaa at minimalistisk kopiering, saadan som "jeg viser den lige til min mor" og sender den over msn, bliver muligt hvilket det i mine oejne boer vaere. Du skal passe paa med at inkriminere dine kunder, det bryder de sig ikke om. Det er f.eks. pladeselskaberne ved at opdage nu(hvor det maaske er for sent at rede deres branche).
en anden ting du maaske skal huske er at tilbyde masse-licenser, til f.eks. skoler o.l. som gerne vil bruge din bog i undervisningen. Det er ikke noget du kan haandhaeve og her maa du ogsaa typisk regne med at de afholder jeres aftaler, men tilgengaeld vil det udbrede kendskabet voldsomt til dit brand(/dig)
Bliv gratis medlem