Jeg skal i gang med et nyt internetprojekt her efter jul, sammen med en med-amino. I den forbindelse tænkte jeg på, om vi ikke kunne prøve at lave en kontrakt-skabelon frit tilgængelig her på Amino. Jeg går jo ud fra, at der sidder mange andre herinde med samme type joint-ventures :)
Et par spørgsmål som jeg gerne vil have input på til en start:
Hvad gør vi med fordelingen af $$$? Som udgangspunkt virker 50/50 ejerskab jo mest fair. Omvendt er vi også enige om at indtægterne bør fordeles efter indsats - hvordan løses den lige?
Hvad hvis en af os går kold, og dermed pludselig er en hæmsko for den anden? En fair mulighed for at købe den anden ud? Jeg har selv overvejet den hollandske model, hvor man skal være parat til at acceptere et tilbud som man selv giver - så er vi ligesom sikker på at det er fair. Hvis jeg byder ham 10.000 for hans 50% skal jeg altså omvendt være villig til at sælge mine 50% til ham for 10.000, hvis han istedet foretrækker den løsning.
God idé og generelt en god ide med et sted med nogle kontraktskabeloner hér på amino - fx på wiki?
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum. Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding.
Det smarte ved at skrive den i wiki (ja, jeg bliver ved :-) er at funktionerne omkring rettelser, diskussion osv er perfekte til løbende at forbedre sådanne dokumenter som skal være ret præcise