|
Men hvornår kommer det ?
Nu er det 3 uger siden i (Dandomain) fortalte mig, at det ville komme efter 2 uger
OK - Jeg ved, hvordan det er med IT projekter, men vi er utålmodige
OK - Jeg ved, hvordan det er med IT projekter, men vi er utålmodige

|
Men hvornår kommer det ?
Nu er det 3 uger siden i (Dandomain) fortalte mig, at det ville komme efter 2 uger
OK - Jeg ved, hvordan det er med IT projekter, men vi er utålmodige ![]() |
> er ved at blive arbejdet på understøttelse af Google sitemap. Jeg vil i den forbindelse blot lige understrege at Google Sitemaps er et BETA produkt og er derfor ikke garanteret at virke. Og det er også den erfaring jeg og mange andre har. For nogle sites har jeg set og hørt om har det uden tvivl hjulpet, for andre sites har det øjensynligt ikke hjulpet og for enkelte sites, må jeg desværre sige, har det direkte været skadeligt for indekseringen!
Og hvis det så hjælper er det er kun i forhold til indeksering - ikke i forhold til ranking. Om en side er indekseret via Google Sitemaps eller almindelige crawling ændrer ikke på hvordan den ranker. Så hvis ikke en side er i hvert fald nogenlunde optimeret vil det sandsynligvis ikke blive fundet på det den handler om. Og så er det jo ret ligegyldigt at den er indekseret :) |
Hej Igen I forbindelse med vores sitemap ligger det i betatest nu, som en indskydelse på et indlæg tidligere om hvornår det var færdigt. Men jeg vil lige sige at jeg mener ikke det er i det her forum dette skal debateres om det snart er færdig eller ej. Det kan man rette direkte henvendelse til os om. Men det med redirect via javascript er tilrettet nu, så det er op til kunden om dette ønskes eller ej. Det styres fra administrationen. Så mener jeg at have bragt åbenhed omkring dette i DanDomain webshop.
Ken/DanDomain |
Diskusionen om Google Sitemaps har vi tidligere berørt overfladisk her i debatten, hvor jeg da også finder den meget relevant for de mange Amino''er som driver websites. Efter min mening er Google Sitemaps i alle fald en nødløsning i de tilfælde hvor det ikke er muligt at lave en naturlig navigationsstruktur som Google''s, og andre søgemaskiner''s, webcrawlere kan følge. Det vil altid være bedre at konstruere et website således at robotterne kan finde naturligt rundt - ikke mindst så andre end Google, der måske ikke understøtter Google''s sitemap format (f.eks. Yahoo og MSN), også kan finde vej.
Udover at være unødvendigt, hvis websitet er konstrueret ordentligt, er der så også den lille risiko ved dette sitemap, at jeg som sagt har set enelte eksempler hvor dette site map uden tvivl var årsagen til en meget mangelfuld indeksering af et website. Om det blot er nogle få enkeltstående tilfælde ved jeg ike, men det understreger i hvert fald overfor mig, at man ikke nødvendigvis skal bruge Google Sitemaps - og da slet ikke hvis der faktisk ikke er brug for det :) |
Kunne du give et eksempel på en side eller retter dit indlæg sig kun til dem, der taler og forstår koder?
Hilsen Jette J (der har sat en hjemmeside og en dandomain-butik op, men ikke kan en linie kode) www.stay-clean.dk |
Amino er et eksempel på et website , der bliver crawlet uden andet end en fornuftig struktur som søgemaskinerne kan følge. Bonaparte.dk er et eksempel på et eCommerce site der også bliver crawlet helt naturligt. Og der er masser af andre eksempler.
Der findes ikke noget website, som ikke kan konstrueres så søgemaskinerne kan crawle det naturligt - hvis ellers udviklerne gider!
Men jeg indrømmer, at det godt kan være lidt svært at gennemskue hvad det er der kan forhindre søgemaskinerne i at crawle et website på naturlig vis, hvis du intet ved om kodning - men det er vel også derfor du har hyret nogle til at ordne den slags for dig. De BURDE vide det. |
Hej, Der har tidligere her i denne tråd været skrevet om DanDomains shop og SEO. Nu er deres nye bud på SEO implementeret. Jeg kunne godt tænke mig at hører nogle af jer andre DanDomain kunder om jeres erfaring og mening om den nye funktion. |
"Kunne du give et eksempel på en side eller retter dit indlæg sig kun til dem, der taler og forstår koder?" Har lige været inde på www.stay-clean.dk. Det ser rigtig slemt ud. Kontakt mig, hvis du har brug for at få det uddybet... Mvh, Christian |
En interessant tråd for os som har en ScanNet løsning. Det kunne være rart hvis ScanNet ville melde ligeså klart ud som Dandomain i dette spørgsmål. |
Mvh. Søren Vang,