Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Redirect i shops fra Dandomain

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 01:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu har der jo værret skut en del på shopsene fra scannet på det sidste men det er ikke kun scannet der kan lave javascript... Shopsene fra dandomain gør nøjagtig det samme med de enkelte sider om hver produkt. Se bare her:

<script (indsat xx for ikke og aktivere scriptet)type="text/javascript" language="JavaScript">
<!--
var d1="win", d2="dow.", d3="loca", d4="tion.", d5="replace", d6="(''default.asp?ProductID=5147'')";
var i,strurl="";
for(i=1;i<=6;i++)
{
strurl += eval("d"+i);
}
eval(strurl);
// -->
</script>

Det er skisme da interesandt.
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:35

Øhhh, kunne du udtrykke dig lidt mere klart for dem, der ikke lige taler i koder.

Vi har en dandomain-butik, så jeg vil gerne vide hvad det betyder.

Hilsen Jette J
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9732
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:43

Det er meget enkelt: Nogle leverandører mener tilsyneladende at den bedste måde at hjælpe deres kunder til en bedre synlighed i søgemaskinerne er, at placere særlige "SEO sider" på kundens domæne - sider som kun er beregnet til søgemaskinerne og hvor almindelige brugere bliver sendt videre (redirected) til en anden side.

Som jeg tidligere har understreget er denne teknik MEGET usmart at bruge på sit eget (brand) domæne, da risikoen for udelukkelse af søgemaskinerne er for stor - specielt set i forhold til at der er masser af alternativer.

Fra K&#248;benhavn &#216;
Tilmeldt 20. Jan 06
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 11:48
Det kaldes Cloaking, og BMW i Tyskland fik sine sider fjernet fra Google-søgeresultaterne en overgang i sidste måned for at anvende det. Det er mildest talt uheldigt at anvende metoder der er udtrykkelig forbudte i søgemaskinernes Terms Of Service.

Det er ikke det firma du bruger der er ansvarlig for hvad der laves af mærkelige krumspring i koden på dit domæne, det er dig som domæneejer, uanset om du er blevet oplyst om det eller ej.

Mit råd er at kunderne enten får en skriftlig garanti fra firmaet på at al brug af cloaking bliver fjerne indenfor en meget kort tidsperiode, eller at man skifter til en anden leverandør. Det er alvorligt at blive ekskluderet fra Google hvis man er afhængig af sin webshop.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:41

Jeg er absolut ikke enig i at det var en dårlig beslutning fra BMW at gøre som de gjorde. Personligt havde jeg nok valgt at "beskytte" strategien bedre så siderne ikke blev fjernet, som det skete nu. Men du skal tænke på at i den konkrete sag kun kostede BMW 2 dages trafik fra Google for 2 års massiv traffik via de cloakede sider. Det er sgu da en fed deal :)

At implemetere løsningen på den måde som BMW gjorde er ikke den løsning jeg havde valgt, men når man ser på bundlinen synes jeg på ingen måde man kan sige at hverken BMW, eller vi andre, kan drage den konklusion at det ikke kunne betale sig for dem at spamme søgmaskinerne. Det kunne det så absolut

Fra 8654 Bryrup
Tilmeldt 2. Oct 05
Indlæg ialt: 234
Skrevet kl. 19:23

Hejsa

Jeg driver også shop på en dandomain løsning... Vil da gerne lige vide, hvad det i beskriver har af betydning for min placering på Google, som forøvrigt er blevet ekstrem dårlig det sidste halve år.

Hilsen
Finn
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 21:38
Mikkel, det er en interessant holdning. Men jeg tror det er svært at sammenligne en højtprofileret virksomhed som BMW og så fx en webshop hos Dandomain.
EssentialContent.com - salg af annonceplads på egne rejsedestinationshjemmesider og domænesalg
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:05

Dato: 2/18/2006 9:37:51 PM Forfatter: ht Mikkel, det er en interessant holdning. Men jeg tror det er svært at sammenligne en højtprofileret virksomhed som BMW og så fx en webshop hos Dandomain.

Helt enig. Hvis du ikke har et brand i den størrelsesorden, eller i øvrigt har et website som du er rimelig sikker på Google ikke vil undvære (som f.eks. Wordpress), så kan det være en lidt farlig strategi. Det er da også derfor jeg normalt ikke anbefaler at man laver løsninger som den BMW blev knaldet for. Hvis man endelig skal lave aggressiv SEO er der mange andre måder at gøre det på som er bedre, og hvis udført korrekt, så godt som risikofrit.
Tilmeldt 20. Jan 06
Skrevet kl. 11:47
Jeg har lige bemærket på min webserver at mit profil-foto er blevet hentet fra denne tråd fra en bruger på dandomain.dk, så de følger skam med.

Server log entry:

gateway2.dandomain.dk - - [19/Feb/2006:11:12:10 +0100] "GET /fotos/htcloseup-45x45.jpg HTTP/1.1" 200 677 "http://www.amino.dk/idealbb/view.asp?topicID=2825&pageNo=1" "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 6.0; Windows NT 5.1; SV1; .NET CLR 1.1.4322; InfoPath.1; .NET CLR 2.0.50727)"

topicID 2825 er denne tråd.

Det bliver interessant at se, om de tager tråden til efterretning og retter deres SEO-aktiviteter til ren white hat SEO?
Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 20:47

Hej

Jeg fik en mail i går aftes om dette indlæg fra en person som havde læst den. Det der skrives er i princippet rigtigt nok. DanDomain shop har haft implemeneteret dette siden den første version blev frigivet. Men der er ved at blive ændret på det, da der i vores udviklingsafd. er ved at blive arbejdet på understøttelse af Google sitemap. 

Jeg syntes den henvendelse jeg fik i går krævede at DanDomain svarede på dette indlæg.

Ken Boye (DanDomain)
Side 1 ud af 3 (24 indlæg)