Ja - i forbindelse med årsregnskabet - og i forventning om at I har sambeskatning mellem de relevante driftsselskaber og holding - beslutter generalforsamlingen at udbetale udbytte (fra frie midler = som udgangspunkt opsparet overskud efter betalt selskabsskat) til holding - som jeg så også mener efter normale regler indberettes til skat under udbytte skat men det må andre lige sige - jeg tror det er sådan selv ved "skattefrit" (efter selskabsskat) udbytte til holding
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg troede at hvis der er 2 holdingselskaber skulle der udtrækkes ligeligt meget hvis de ejer lige meget
sorry - den del af spørgsmålet forstod jeg ikke lige. Jeg troede beløbene var forskellige fordi ejerandel var det. Jeg svarede kun generelt på hvad du skulle gøre når udbytte skulle op. Det med om man kan skæv dele må andre klare - men:
Jeg tror som du - at udbyttet skal besluttes per aktie og derfor vil komme op med samme tal hvis to holding har samme aktiedel - jeg tror ikke du kan bruge det til at fordele overskuddet ulige med
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER