skal lige høre om man kan dette eller ej 1 har købt en VW transport men den vil stå med min mor som ejer og mig som bruger og jeg vil bruge den i det firma jeg start op her i dec. Eller start 2016 kan jeg træk udgifter fra selv om den har anden ejer end mig eller skal firma stå som bruger Vil nok kære små 20000 km årligt vare vogn er 1995 udgave på benzin mvh Allan |
Bilen skal være ejet af firmaet for at udgifter kan indgå i firmaet. Hvidpladebil - må slet ikke indgå i alm. personlig virksomhed uden for VSO - special indrettet gulplade kan ejes af personlig virksomhed. Hvidplade vil, hvis den ikke står på ekstern arbejdsplads konstant/altid, som udgangspunkt udløse skat af fri bil for dig som ejer af firmaet.
Ejes den af din mor, og du bor hjemme, så kan du få statens takster for kørsel i bilen efter ført køre bog og regler http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/krselsgodtgrelse-ogbefordringsfradrag.html -
ellers kan din mor fakturere leje, men den bliver hun så skattepligtig af så det giver ikke stor mening.
Du kan betale den konkrete benzin til din mor ved at føre kørebog og dokumentere den fyldes op kun svarende til arbejds km (ex modtag den fuld - aflever den fuld) men det er så kun benzinen
vh John Hannover