Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ejerlejlighed til Leje - Hvordan ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. Aug 07
Indlæg ialt: 279
Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg overvejer at ta en boliglån og købe en ejerlejlighed som jeg vil udleje til en ven. 

Hvordan kan det bedste gøres...hvordan skal min ven betale mig og hvordan skal jeg opgive det skat...og hvordan skal jeg forholde mig til de mrd ydelse til banken  osv?. 

Taaal på forhånden!

¤¤ Lad os tage en lille snak om dit helbred og det problemer du har **
Skriv pm

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Inden du kaster dig ud i dette skal du nøje overveje om det på nogen måde kan betale sig for dig.

Det er de færreste steder at huslejen er så høj at den vil kunne betale noget der ligner bare halvdelen af din udgift til lånet i boligen, så dit projekt vil sandsynligvis være dødsdømt fra starten af.

F.eks. koster en lejlighed på 70 m2 ca 6-7000 kroner om måneden at leje her i Århus C.

Hvis man skulle købe en tilsvarende og afdrage på lånet ville den månedlige udgift ligge på ca 10.000 - 12.000 kroner i nettoudgift (efter skattefradrag)

Det vil så give dig et underskud på 5-6000 om måneden, da en lejer næppe vil betale mere end andre betaler for en tilsvarende lejebolig i området og derfor ofte nemt vil kunne få huslejen sat ned ved at klage til huslejenævnet hvis huslejen er højere end niveauet i området. En sådan regulering vil være med tilbagevirkende kraft, og vil derfor kunne blive meget træls for udlejer.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)