Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hobbyvirksomhed med fysisk butik?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Må man som hobbyvirksomhed godt have en lille fysisk butik? Er godt klar over loftet med højest 50.000 kr i indtjening, men da der vil også kun være tale om at holde åbent 1-2 eftermiddage om ugen vil det ikke være noget problem.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 09:22

AnneMor:
Er godt klar over loftet med højest 50.000 kr i indtjening

Du er godt nok lidt forkert på den!  Det er altså omsætningen der højest må være 50.000 DKK indenfor en periode på 12 måneder. 

Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 09:26

Min fejl - forkert skrevet. Er udemærket klar over at det er omsætningen som højest må være 50.000 kr. :-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12858
Skrevet kl. 09:29

Har du åbent 1-2 gange ugentlig skal vel næsten anstrenge dig for ikke at komme over de 50.000 DKK indenfor 12 måneder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:05

AnneMor:

Må man som hobbyvirksomhed godt have en lille fysisk butik? Er godt klar over loftet med højest 50.000 kr i indtjening, men da der vil også kun være tale om at holde åbent 1-2 eftermiddage om ugen vil det ikke være noget problem.

Hobbyvirksomhed er noget skat kan beslutte en virksomhed er - det er ikke en virksomhedstype man kan stifte. Man må gerne ha fysik butik med omsætning under 50.000 kr men det er ikke en bundgrænse - Du skal momsregistrere så snart det er åbenlyst, at du vil komme over 50.000 kr på 12 mdr lbd frem og tilbage - ellers kan du få moms på alt du har solgt uden moms

Jeg har svært ved at se ide med 1-2 eftermiddagen om ugen eller måske 50-100 dage om året og så omsætning under 50.000 kr. Det er jo med bare 50 dage kun 1.000 kr om dagen - og varen er måske de 500 kr, og husleje og varme, lovpligtigt kasseapparat og andet - Der bliver da ikke 100 kr tilbage til dig selv per eftermiddag - 

Hobbyvirksomhed kan du læse hvad er her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/seris-virksomhed-eller-hobbyvirksomhed.html 

Grænse for moms her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/01/hvornar-skal-jeg-momsregistrere-mig.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)