Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring, moms/skat som PMV (personlig mindre virksomhed)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 15
Indlæg ialt: 31
Fra  Shoptonic Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har en PMV, men jeg er blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal bogføre og hvordan det hænger sammen med moms osv.
Jeg er jo ikke momspligtig
, så efter hvad jeg har læst i en anden tråd, behøver jeg ikke tilføje moms til mine varer.

- Men hvis betaler moms når jeg køber varen, så skal det vel også lægges til når jeg sælger?

- Ved køb af dvs ting , f.eks. reklame ting, må jeg så stadig trække momsen fra? Her tænker jeg specielt på Vistaprint der selv trækker det fra, så jeg betaler beløbet ekskl moms, hvor jeg lige har købt fra.

Håber der er nogen som kan hjælpe mig, og gerne fortælle lidt hvad jeg skal og skal ikke :-)

Btw jeg bruger Dinero (gratisversion) til bogføring, hvis det skulle hjælpe.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47150
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:13

MasterAlek:
efter hvad jeg har læst i en anden tråd, behøver jeg ikke tilføje moms til mine varer.
du MÅ absolut ikke tillægge moms når du ikke er momsregistreret og det er du ikke i PMV

MasterAlek:
- Men hvis betaler moms når jeg køber varen, så skal det vel også lægges til når jeg sælger?
Nej du betaler bare det fulde beløb inkl. moms som omkostning - så NEJ du må ikke trække moms fra noget som helst og alle konti du bruger i Dinero skal være konti der IKKE har moms tilknyttet-  køb eller salg
Læs mere om PMV og endnu mere om personlig virksomhed og skat og moms i e-bog om personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 14
Indlæg ialt: 726
Fra  NaturHandel.dk Skrevet kl. 20:20

Jah hvorfor momsregistrerer du dig ikke bare? :) Det er jo ikke en udgift for dig :) Og hvis du ikke har så mange fakturaer, kan du jo bare bruge et excel ark.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)