Hej. Jeg har en PMV, men jeg er blevet lidt i tvivl om hvad jeg skal bogføre og hvordan det hænger sammen med moms osv. - Men hvis betaler moms når jeg køber varen, så skal det vel også lægges til når jeg sælger? - Ved køb af dvs ting , f.eks. reklame ting, må jeg så stadig trække momsen fra? Her tænker jeg specielt på Vistaprint der selv trækker det fra, så jeg betaler beløbet ekskl moms, hvor jeg lige har købt fra. Håber der er nogen som kan hjælpe mig, og gerne fortælle lidt hvad jeg skal og skal ikke :-) Btw jeg bruger Dinero (gratisversion) til bogføring, hvis det skulle hjælpe. |
du MÅ absolut ikke tillægge moms når du ikke er momsregistreret og det er du ikke i PMVMasterAlek:efter hvad jeg har læst i en anden tråd, behøver jeg ikke tilføje moms til mine varer.
Nej du betaler bare det fulde beløb inkl. moms som omkostning - så NEJ du må ikke trække moms fra noget som helst og alle konti du bruger i Dinero skal være konti der IKKE har moms tilknyttet- køb eller salgMasterAlek:- Men hvis betaler moms når jeg køber varen, så skal det vel også lægges til når jeg sælger?
Læs mere om PMV og endnu mere om personlig virksomhed og skat og moms i e-bog om personlig virksomhed http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html
vh John Hannover