Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

papirløs bogføring

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 07:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

er der en der har regelsættet hvori der står hvordan man bilag skal opbevares, jeg tænker her specifikt på indscanning af bilag om disse stadig skal opbevares ved siden af eller om det er nok at indscanne dem i et bogføringssystem

Jeg har ledt og ledt men synes ikke at kunne finde det nogen steder.

diary

Fra Aakirkeby
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 08:34

Det er helt OK kun at have bilagene digitalt.

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra København
Tilmeldt 8. Oct 14
Indlæg ialt: 412
Skrevet kl. 08:48

Hej Diary,

Du må gerne opbevare dine bilag digitalt, du skal bare sikre dig at de opbevares på forsvarligvis og der ikke sker fejl hvor nogle kan blive slettet.

Jeg kan ikke huske hvor mange år du skal gemme die bilag(Mener at det er 5 år), men så længe at de er opbevaret på lovligvis og altid kan findes frem, så kan du bare slå dig løs :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:03

diary:

er der en der har regelsættet hvori der står hvordan man bilag skal opbevares, jeg tænker her specifikt på indscanning af bilag om disse stadig skal opbevares ved siden af eller om det er nok at indscanne dem i et bogføringssystem

Regelsættet hedder bogføringsloven https://www.retsinformation.dk/forms/r0710.aspx?id=27298#K5 og i kapital 5 finder du reglerne omkring opbevaring.

Du skal opbevare i 5 år.

Du må gerne opbevare bilagene indscannet i et bogføringssystem.

Du skal dog være opmærksom på det altid er dit ansvar at bilagene kan fremskaffes og ikke den online bogføringstjeneste, ikke at jeg tror du skal være nervøs herfor men det vil nok aldrig skade at have en backup af bilagene.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper_nl:
Du skal opbevare i 5 år.

Så gælder der en 10 års opbevaringspligt for virksomheder tilmeldt one stop moms?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 09:24

Whiskey:

Jesper_nl:
Du skal opbevare i 5 år.

Så gælder der en 10 års opbevaringspligt for virksomheder tilmeldt one stop moms?

Rigtigt! Den glemmes nemt Wink Men det er vel kun registreringerne der skal gemmes og ikke selve bilagene?

Det bliver interessant om 5-6 år når virksomhederne kommer ud af bogføringslovens 5 års frist, om Skat begynder at forespørge virksomheder hvorvidt de stadig opbevarer deres registreringer.  

Tilmeldt 8. Sep 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:12

Tak for svaret

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)